-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Møller Bil Oslo Vest:
Salgs- og Markedssjef Audi
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Zoe med ny batteripakke
Noen hos Renault Nederland bommet på datoen – dermed lekket en Norgesaktuell nyhet ut halvannet døgn for tidlig.
OPPDATERT MED PRISER OG LEVERING
Det er først på torsdag at de fleste pressekonferansene avvikles under bilutstillingen i Paris, men noen hos den nederlandske Renault-importøren avslørte allerede tirsdag kveld hva som skal vises der.
Saken ble selvsagt fjernet da blemmen ble oppdaget, men flere nettsteder klarte likevel å få med seg informasjonen mens den lå synlig.
Og dette er en nyhet som er mer aktuell for Norge enn for de fleste andre markeder. Den handler nemlig om elbilen Zoe som nå får nesten doblet sin rekkevidde.
Mens dagens modell har en teoretisk rekkevidde ifølge NEDC-syklusen på 240 kilometer, kommer nå en modell som tilbyr hele 400 kilometer. Selv om man skal ta den teoretiske rekkevidden med en stor klype salt, snakker vi nok om en reell rekkevidde på rundt 30 mil.
Da befinner vi oss i et område der det i dag kun finnes vesentlig dyrere Tesla-modeller, og der vi forventer at Opels kommende Ampera-e vil befinne seg.
Ifølge svenske Teknikens Värld er det LG Chem som har utviklet den nye batteripakken med en kapasitet på hele 41 kWh, nesten en dobling fra dagens med 22 kWh. Og de har klart denne kapasitetsøkningen uten å øke vekten!
Zoe er Norges femte mest solgte elbil med 1335 registreringer hittil i år ifølge OFV. Bilen koster fra like over 200.000 til 250.000, og vi skal finne ut hva man må betale ekstra for den store batteripakken så snart informasjonen blir offentlig tilgjengelig.
Den norske importøren forteller at den rimeligste utgaven, ZOE Life med den nye batteripakken får en introduksjonspris i 2016 på kr 221.480 – kun 20.000 kroner mer enn dagens rimeligste modell.
Bilen kan bestilles nå, og leveringene starter i desember.