-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
-
Toyota Bilia AS:
Key Account Manager
-
Quipd AS:
Teknikere
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Regjeringens nye gave-pakke til bilistene i 2017
Diesel- og bensinavgiften øker i neste års statsbudsjett. Men årsavgiften går ned, bilavgiftene endres og bompengesatsene reduseres slik at bilistene kommer ut i pluss.
I det grønne skatteskiftet legger Regjeringen om avgiftene på kjøp, på å eie og på å bruke bilen, men i sum går avgiftene ned med 900 millioner kroner, var statsminister Erna Solbergs budskap.
– Regjeringen vil forsterke klimaforliket slik at det skal lønne seg å velge bil med lavt utslipp, var statsministerens budskap.
Totalt økes avgiften på klimagassutslipp og drivstoff med 1,6 milliarder kroner.
For bilistene er dette konsekvensen:
* Dieselavgiften øker med 35 øre.
* Bensinavgiften øker med 15 øre.
* Årsavgiften reduseres med 375 kroner.
For en vanlig personbil betyr 12 prosent reduksjon i årsavgiften at den går ned fra 3135 kroner til 2760 kroner.
Bompengesatser som ikke er direkte miljøbegrunnet reduseres med cirka 10 prosent.
Utfasingen av hk-avgiften fortsetter, men verken statsminister eller finansminister ga konkrete løfter om den forsvinner, eller bare reduseres.
Hva som skjer med engangsavgiftene for øvrig er ikke kommunisert, ei heller om fradrag i avgift for ladbare hybrider endres.
Venstre har så langt sagt at avgiftsøkningene ikke er i nærheten av å oppfylle avtalen, MDG inviterer til grønt skattetransportforlik med Ap, SV, Venstre, KrF og Sp, mens miljøorganisasjonene raser og kaller utspillet et hån mot miljøet.