-
Quipd AS:
Teknikere
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Toyota blåser nytt liv i legende
Toyota er ikke mest kjent for sportsbiler, men det er ett navn som får bilentusiasters puls til å øke. Nå kan det gjenoppstå.
Selv om de har ganske ulik profil, samarbeider Toyota og BMW på flere områder, blant annet når det gjelder motorer, brenselceller og hybridteknologi.
I tillegg utvikler de i felleskap nye sportsbiler, noe som for BMWs del skal bli etterfølgeren til Z4 og som for Toyotas del kan bli en helt ny modell. Samarbeidet ble lansert så tidlig som i 2011, men det tar tid når man skal utvikle noe helt nytt fra scratch.
Ingen av de to partene har gitt noen detaljer om verken navn eller lanseringstidspunkt, men det spekuleres i at BMW-modellen skal hete Z5.
og at Toyota vekker til live sin velklingende Supra-betegnelse.
Vi fikk et hint om en slik modell fra Toyota gjennom konseptbilen FT-1 på Detroit-utstillingen i 2014.
Nå vet vi at konseptbiler er ekstreme i sine uttrykk, så produksjonsmodellen blir garantert vesentlig nedtonet.
Det er ikke lett å se detaljer på denne testmodellen som er knipset nær BMW i München og på Nordsløyfa. Men elementer fra fronten, det spesielle «double bubble» taket og «duck tail» hekken kan godt bli med til produksjon.
Bilen ventes ikke på markedet før i 2018, så det er foreløpig få signaler om hva som vil skjule seg under det lange panseret.
Det er ikke usannsynlig at nye Supra tilbys med en innstegsmotor på drøyt 200 hester som alternativ til en hybrid drivlinje med vesentlig høyere effekt.
Plattformen er utviklet for bakhjulsdrift, men en hybrid drivlinje kan muliggjøre elektrisk firehjulsdrift. Slik BMW allerede tilbyr på 225xe Active Tourer.