-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
Ydse Auto AS:
Bilmekaniker
-
Bilskadesenteret Voss AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Slutt på gratis bruk av Teslas hurtigladere
Til nå har det vært gratis å lade på Teslas superhurtigladere. Men i 2017 blir det slutt på gratis strøm for nye eiere.
Goder som er for gode til å være sanne blir gjerne det etter noen tid. Sånn er det også for Tesla. For i fire år har ubegrenset bruk av Teslas hurtigladere vært inkludert eller kunne kjøpes med i bilprisen.
Og sånn vil det fortsatt være for dem som allerede eier en Tesla, eller bestiller ny før 1. januar og får den levert før 1. april neste år. For alle andre innføres brukerbetaling på hurtigladestasjonene.
Så langt er det 734 av dem i verden (med 4605 ladepunkter). 26 av ladestasjonene befinner seg i Norge og 20 i Sverige.
De første signalene om brukerbetaling slapp Tesla-sjef Elon Musk på et aksjonærmøte i mai da han fortalte at eiere av kommende Model 3 må regne med å betale for å benytte superhurtigladerne.
Med alle Tesla-modeller som omfattes av brukerbetaling følger likevel årlig ladetid som rekker til cirka 1600 kilometers kjøring (1000 miles).
Hvordan betalingen for strøm utover dette skal skje har Tesla så langt ikke sagt noe om. Derimot har Tesla sagt at å lade bilen skal koste mindre enn å fylle drivstoff til samme kjørelengde.