Mazda CX-5
Mazda CX-5
Mazda CX-5
Mazda CX-5
Mazda CX-5
Mazda CX-5
Mazda CX-5
Mazda CX-5
Mazda CX-5
Mazda CX-5
Mazda CX-5
Mazda CX-5
Mazda CX-5
Mazda CX-5
Mazda CX-5
Mazda CX-5
Mazda CX-5
Mazda CX-5
Mazda CX-5
Mazda CX-5
Mazda CX-5
Mazda CX-5
Mazda CX-5
Mazda CX-5
Mazda CX-5
Mazda CX-5
Mazda CX-5
Mazda CX-5
Mazda CX-5
Mazda CX-5
Mazda CX-5
Mazda CX-5
Mazda CX-5
Mazda CX-5
Mazda CX-5
Mazda CX-5
Mazda CX-5

Her er nye CX-5

Mazda har nå avduket sin nye CX-5 i Los Angeles. Den blir ingen revolusjon.

Publisert Sist oppdatert

Vi har fortalt om denne tidligere – senest assistert av datamanipulerte bilder for en uke siden.

Og nå som de offisielle bildene er sluppet, ser vi at datamanipulasjonene var nærmest perfekte. Et klapp på skulderen til våre venner i Automedia som sto for den bragden.

Ifølge Mazda er bilen som avdukes i Los Angeles «en komplett redesignet utgave av SUV-en fra 2012».

Jeg syns ikke den er direkte vanskelig å gjenkjenne fra originalen, i alle fall ikke etter at den fikk et facelift for et par år siden. Og siden vi ikke har fått snev av tekniske data velger jeg å tro at det igjen dreier seg om facelift og tekniske oppgraderinger, og ikke om en helt ny bil.

Men jeg er sikker på at ny teknikk, som ekstra støydemping, G-Vectoring (som vi nylig omtalte i forbindelse med Mazda6), moderne infotainment og mer påkostede materialer, vil sørge for økt komfort og enda bedre kjøreegenskaper enn i dagens modell.

Motorene er også de samme og bærer betegnelsen Skyactiv. Mest populær i Norge er 2,2-liters diesel, men man kan også velge mellom bensinmotorer på 2,0 og 2,5 liter.

På hjemmemarkedet starter salget av nye CX-5 i februar, mens de første bilene kommer til Norge rundt midten av 2017. CX-5 er Mazdas mest solgte modell i Norge og resten av Europa, og den står for rundt en fjerdedel av Mazdas globale salg.

Powered by Labrador CMS