-
Werksta Norge:
Senior Business Controller
-
Toyota Buskerud:
Salgskonsulent næring
-
Birger N. Haug Oslo:
Driftsleder Delelager
-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
MyCar:
Innkjøper
Sammen om hurtiglading
Mange av de store europeiske bilprodusentene går nå sammen om å bygge et europeisk nettverk av ladestasjoner.
I en felles pressemelding sier BMW gruppen, Daimler AG, Ford Motor Company og Volkswagen Gruppen med Audi og Porsche at de skal samarbeide om å bygge et europeisk nettverk av ladestasjoner. Tiltaket er et viktig ledd for å gjøre elbiler akseptable for langt flere brukere enn i dag.
Målet er raskt å bygge et nettverk av ladestasjoner slik at elbilene kan brukes over lange distanser uten rekkeviddeangst.
Stasjonene skal ha en kapasitet på inntil 350 kW som gir vesentlig raskere lading enn dagens kraftigste ladestasjoner.
Oppbyggingen av nettverket skal starte allerede i 2017 da planen er å få på plass rundt 400 ladestasjoner i Europa langs viktige ferdselsårer. Innen 2020 skal tusenvis av stasjoner være på plass, slik at man i praksis kan lade hvor som helst.
– Det skal bli like enkelt å lade en elbil som å tanke en bensin- eller dieselbil, sier bilprodusentene i en uttalelse.
Nettverket skal baseres på CCS standarden som er mest utbredt og som bare utnytter en brøkdel av sitt potensial i dag. Biler som er bygget for denne standarden skal kunne lades på en brøkdel av den tiden de raskeste ladestasjonene bruker i dag.