-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Autoco Bærum AS:
Tekniker / Bilmekaniker
-
Karosseriforum AS:
Daglig leder
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Møller Bil Drotningsvik:
Bilmekaniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Møller Bil Skadesenter Romerike:
Bilskadereparatør
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Bilia Norge AS:
Salgssjef, Volvo Hamar
-
Harald A. Møller AS:
Produktsjef Digital Aftersales
-
Gromstad Bil & Båt:
Daglig leder
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Lotus tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere / Personlig serviceteknikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Tekniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produksjonsleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teamleder verksted
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
RN Nordic:
Regionsjef – Renault, Alpine & Dacia
-
Møller Bil Ensjø:
Mekaniker/tekniker
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør
-
Werksta Norge:
Teknisk leder
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
HTS Packline AS:
Senior salgsrådgiver
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Bergen:
Tekniker
-
Bertel O. Steen Asker & Bærum:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Budsjett-taperne
"Vanlige" hybrider blir straffet i budsjettavtalen. Toyota-importøren reagerer kraftig på de siste endringene i engangsavgiften.

Vektfradraget reduseres fra 10 til 5 prosent på ikke-ladbare hybrider. Samtidig senkes innslagspunktet for fradraget for CO2-utslipp fra 85 gram til 75 gram.
Mens dette slår marginalt ut for ladbare hybrider, kommer "vanlige" hybridbiler med lavt CO2-utslipp vesentlig dårligere ut.
Sjekk vår avgiftskalkulator her
Hittil i år har Toyota registrert over 14.000 hybridbiler, som utgjør nær 90 prosent av salget av disse biltypene i Norge.
Straffes hardt
Prius med et utslipp på 76 g/km, har i dag har 29.000 kroner i avgift.
Den ville med det første forslaget til statsbudsjett ha fått en reduksjon på 6.500 kroner i 2017. Med budsjettavtalen øker i stedet avgiften med 2.500 kroner - til 31.000 kroner.
Bestselgeren RAV4 hybrid med 4WD, har i dag 108.000 kroner i engangsavgift. I det opprinnelige forslaget ville avgiften bli redusert med ca. 10.000 kroner.
Med budsjettforliket øker den i stedt med 13.000 kroner - til 122.000 kroner.
Sjokkert
- Vi er sjokkert over at regjeringen og samarbeidspartiene ønsker å straffe vanlige hybrider gjennom økte avgifter, samtidig som ladbare hybrider får beholde sine store fordeler.
Det sier informasjonsdirektør Espen Olsen i Toyota Norge i en kommentar til vår søsterkanal BilNytt.no.
- Dette er stikk i strid med det en samlet bransje har spilt inn gjennom Bilimportørenes Landsforening.
Han viser til bransjens ønske om forutsigbarhet og et teknologinøytralt avgiftssystem - og at dette er helt det motsatte.
- Det er svært uheldig at engangsavgiften blir formet gjennom politisk hestehandel i siste time, sier Espen Olsen.