-
Toyota Asker og Bærum avdeling Rud:
Salgskonsulent nybil
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
RN Norge:
Sales Operations Coordinator
-
Werksta Norway AS:
Kundemottaker og Takserer
-
RSA Bil:
Bilmekaniker/tekniker - RSA Bil Arendal
-
Werksta Norway AS:
Bilskadereparatører
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Salgssjef
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Selger proffmarked
-
Gromstad Auto AS:
Operativ salgssjef Audi
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger Zeekr
-
Møller Bil Åsane:
Nybilselger Skoda
-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil Trondheim:
Bilselger - RSA Bil Trondheim
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Ny e-Golf er priset
Volkswagen offentliggjør i dag prisen på nye e-Golf. Det får trolig frem smilene hos Opel Norge.
Nye e-Golf skal koste fra kr 299.300, en økning på 37.000 i forhold til dagens modell. Men viktigere er nok forholdet til den antatte hovedkonkurrenten, Opel Ampera-e som overraskende ble priset til kr 289.900.
Dette er pris på rimeligste modeller, uten at vi tar hensyn til utstyr.
e-Golf får en batterikapasitet på 35,8 kWt som er en økning på mer enn 60 prosent sammenlignet med forgjengeren. Men den kommer til kort overfor Ampera-e med en kapasitet på hele 60 kWt.
Omsatt til teoretisk rekkevidde kan e-Golf skilte med 300 kilometer mot Opelens 500 km. Ifølge Volkswagen gir det en rekkevidde under norske forhold på 200-300 kilometer på sommerføre og 150-200 på kalde vinterdager.
Opel opererer ikke med tilsvarende forholdstall, men vi kan anta at den praktiske rekkevidden blir vesentlig bedre enn for e-Golf.
Nye e-Golf har en effekt på 136 hestekrefter og et dreiemoment på 290 Nm til sammenligning med 204 hk / 360 Nm hos Opel.
Volkswagen leverer de første bilene til norske kunder i mars, men de første Opel-kundene får sin Ampera-e levert i juni. Regn med lange ventelister på begge modellene.
Se detaljert oversikt over alle viktige konkurrenter til nye e-Golf