-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
Ydse Auto AS:
Bilmekaniker
-
Bilskadesenteret Voss AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Ny e-Golf er priset
Volkswagen offentliggjør i dag prisen på nye e-Golf. Det får trolig frem smilene hos Opel Norge.
Nye e-Golf skal koste fra kr 299.300, en økning på 37.000 i forhold til dagens modell. Men viktigere er nok forholdet til den antatte hovedkonkurrenten, Opel Ampera-e som overraskende ble priset til kr 289.900.
Dette er pris på rimeligste modeller, uten at vi tar hensyn til utstyr.
e-Golf får en batterikapasitet på 35,8 kWt som er en økning på mer enn 60 prosent sammenlignet med forgjengeren. Men den kommer til kort overfor Ampera-e med en kapasitet på hele 60 kWt.
Omsatt til teoretisk rekkevidde kan e-Golf skilte med 300 kilometer mot Opelens 500 km. Ifølge Volkswagen gir det en rekkevidde under norske forhold på 200-300 kilometer på sommerføre og 150-200 på kalde vinterdager.
Opel opererer ikke med tilsvarende forholdstall, men vi kan anta at den praktiske rekkevidden blir vesentlig bedre enn for e-Golf.
Nye e-Golf har en effekt på 136 hestekrefter og et dreiemoment på 290 Nm til sammenligning med 204 hk / 360 Nm hos Opel.
Volkswagen leverer de første bilene til norske kunder i mars, men de første Opel-kundene får sin Ampera-e levert i juni. Regn med lange ventelister på begge modellene.
Se detaljert oversikt over alle viktige konkurrenter til nye e-Golf