Porsche 911 Carrera GTS

Porsche 911 Carrera GTS

Porsche 911 Carrera GTS

Porsche 911 Carrera GTS

Porsche 911 Carrera GTS Cabriolet

Porsche 911 Carrera 4 GTS Cabriolet

Porsche 911 Carrera 4 GTS Cabriolet

Porsche 911 Carrera 4 GTS Cabriolet

Porsche 911 Carrera 4 GTS

Porsche 911 Carrera 4 GTS

Porsche 911 Carrera 4 GTS

Porsche 911 Carrera 4 GTS

Porsche 911 Targa 4 GTS

Porsche 911 Targa 4 GTS

Porsche 911 Targa 4 GTS

Porsche lanserer ny GTS-familie

Porsche lanserer nye entusiastmodeller modeller av 911 for dem som ikke ønsker det aller mest ekstreme.

Publisert Sist oppdatert

911 Carrera GTS-modellene har fortsatt så mye komfort at de kan brukes i hverdagen. Velger du en GT3 RS gir du avkall på alt av komfort for å rendyrke de mest sportslige sidene av bilen.

Nye Porsche 911 Carrera GTS leveres i fem varianter – 911 Carrera GTS med bakhjulsdrift og Carrera 4 GTS med firehjulsdrift som Coupé og Cabriolet – i tillegg til 911 GTS Targa med firehjulsdrift som standard.

Motoren er som i alle 911-modeller en 6-sylindret boxer, nå med en nyutviklet turbo spesielt for GTS-modellene. Motoren har en effekt på 450 hester, 30 mer enn 911 Carrera S og 20 mer enn forgjengeren.

Alle varianter leveres med enten 7-trinns manuell eller PDK dobbelclutch girkasse.

Maks dreiemoment på 550 Nm (50 mer enn Carrera S) er til stede i hele området mellom 2150 og 500 omdreininger.

Raskeste sprinter er 911 Carrera GTS 4 Coupé som med PDK-kasse gjør null til hundre på 3,6 sekunder. Alle variantene har en toppfart på over 300 km/t, og alle har et oppgitt snittforbruk på godt under literen.

Sportslig utstyrt
Aktiv fjæring (PASM) og sportschassis som senker bilen med 10 mm er standard i GTS. Det samme gjelder Sport Chrono.

GTS-modellene har samme chassis som utgavene med firehjulsdrift, så selv modellene med bakhjulsdrift har ekstra brede hofter.

Panser og frontspoiler er skreddersydd for GTS-utgavene, og også hekkspoileren er mer markant enn på Carrera-utgavene for å redusere løftet.

Andre kjennetegn på GTS-utgavene er sotede baklykter, silkematte, sorte luftinntak og sorte enderør på eksosanlegget. For første gang er også bøylen på Targa-utgaven sortlakkert.

– Vi gleder oss veldig til å lansere GTS på 911 igjen. Forrige generasjon ble veldig godt mottatt, og vi regner med at den nye vil stå for en stor andel av 911-salget, sier den norske Porsche-sjefen, Morten Scheel.

Bilene er bestillingsklare nå, og de norske prisene er som følger:


Legg merke til at du på alle modeller betaler ekstra for manuell girkasse. Årsaken er ekstra avgifter på grunn av høyere CO2-utslipp.

En sjekk på Porsches norske hjemmeside forteller at de har vært kjapt ute og justert prisene i forhold til avgiftsendringene fra nyttår. Dermed får du nå en GTS-modell for bare litt mer enn du betalte for en tilsvarende Carrera S før nyttår.

Rimeligste Carrera med PDK girkasse koster nå fra kr 1.243.900 mens prisen før nyttår var kr 1.351.000. En 911 Turbo går ned med nesten 200.000 kroner til 2.146.900. Dermed får kunden hele avgiftsreduksjonen rett i lomma. Bra!

Porsche 911 Carrera GTS

911 Carrera GTS Coupé PDK

Fra kr 1.583.900

911 Carrera GTS Coupé Man.

Fra kr 1.611.900

911 Carrera GTS Cabriolet PDK

Fra kr 1.735.900

911 Carrera GTS Cabriolet Man.

Fra kr 1.764.900

911 Carrera 4 GTS Coupé PDK

Fra kr 1.677.990

911 Carrera 4 GTS Coupé Man.

Fra kr 1.708.900

911 Carrera 4 GTS Cabriolet PDK

Fra kr 1.836.900

911 Carrera 4 GTS Cabriolet Man.

Fra kr 1.869.900

911 Targa 4 GTS PDK

Fra kr 1.841.900

911 Targa 4 GTS Man.

Fra kr 1.874.900

Powered by Labrador CMS