-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Møller Bil Oslo Vest:
Salgs- og Markedssjef Audi
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Langturcruisere
I tillegg til å være store og deilige, er Audi Q7 e-tron og Volvo XC90 T8 ikke bare de sist ankomne ladehybridene, men går også lengst på strøm blant de største SUV-ene.
Først publisert i Bil 10-2016.
Det er både lett og vanskelig å skrive om Audi Q7 e-tron og Volvo XC90 T8.
Lett fordi de er så fantastisk rommelige, godt utstyrte, sikre og usedvanlig kjappe. Ja, i det hele tatt er de flotte biler. Vanskelig fordi deres påståtte miljøprofil avgjort kan diskuteres.
Drømmebiler
Mange har de to ladehybridene øverst på sin drømmeliste, og det er lett å forstå. Du skal lete godt for å finne noe mer komfortabelt, begge har luftfjæring og justerbart chassisoppsett.
Og selv om de er digre, Volvoen 4,95 meter lang og Audien hele 5,05 meter mellom støtfangerne, er det først og fremst i trange parkeringshus og når du skal laste takboksen at du virkelig legger merke til hvor store de er.
I dagligdags trafikk smyger de seg fram like elegant som langt mindre biler. Å sitte høyt hjelper naturligvis på oversikten, men det er likevel på hovedveinettet bilene for alvor kommer til sin rett.
LES VIDERE:
- Del 1
- Del 2
- Konklusjon
- Testdata og poeng