-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Mindre Jaguar-SUV
Jaguar er godt i gang med testing av en ny SUV. E-Pace blir navnet.
Mange trodde E-Pace-navnet kom til å bli forbeholdt Jaguars nye elektriske SUV, men slik ble det altså ikke.
Jaguars første dykk inn i SUV-materien kom i form av F-Pace, en bil jeg har veldig sansen for, men det nytter ikke med bare én modell i et voldsomt SUV-hungrig marked.
Møt derfor E-Pace – en SUV med litt mindre fotavtrykk enn F-Pace.
Våre venner i Automedia har knipset SUV-en under vintertesting, og selv den tette kamuflasjen klarer ikke skjule alt den nye bilen vil ha å by på.
Proporsjonene minner om F-Pace, og vi forventer en SUV det blir lett å hvile øynene på. En del designtrekk vil vi nok få fra I-Pace-konseptet også.
Et kort panser kan tyde på at E-Pace utelukkende blir tilgjengelig med firesylindrede motorer. Det vil i så fall være Jaguar Land Rovers Ingenium-motorer – 2-litere både som bensin- og dieselvarianter.
Dieselmotorene vil kunne by på 150 og 180 hestekrefter, mens bensinmotoren har 240 hestekrefter. Det er riktignok ikke usannsynlig at en bensinvariant med litt mindre effekt kan dukke opp også.
Alt dette vil kombineres med både manuell og automatgir – sistnevnte med ni trinn.
Til tross for at bilene er registrert på britiske nummerskilt, har Jaguar klart å registrere bilene uten motorinformasjon. Hos DVLA – det britiske biltilsynet – står bilene oppført med ukjent sylindervolum og CO2-utslipp. Luringer.
Nedarvet plattform
Motorene kjenner vi fra F-Pace og LR-modellene Discovery Sport og Evoque – men der F-Pace er bygget rundt en egen plattform, vil sansynligvis E-Pace måtte «nøye seg» med LR-MS-plattformen fra Discovery Sport, en modifisert Evoque-plattform, som igjen er en tungt modifisert Ford-plattform. Puh.
Korte overheng foran tyder også på at motorene blir tverrstilt, og at innstegsmodellene får forhjulstrekk – noe Jaguars designsjef Ian Callum tidligere har sagt er veien å gå for modeller mindre enn F-Pace.
Likevel; det er firehjulsdrevne modeller som kommer til å selge.
Det faktum at bilen nå testes med et karosseri som ser ut til å være omtrent produksjonsklart betyr at E-Pace sannsynligvis kommer til å lanseres i år. Kanskje er bilutstillingen i Frankfurt i høst arenaen?
Uansett bør bilen lanseres i løpet av 2017, for I-Pace kommer garantert til å stjele overskriftene når den kommer i 2018.