-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Seier til Mikkelsen
Andreas Mikkelsen har dominert WRC2-klassen i hele helgen og med det nok en gang demonstrert at han er en av verdens aller beste rallyførere.
Med en Skoda R5 som ikke er konkurransedyktig mot de raske WRC-bilene, gjorde Andreas Mikkelsen en maktdemonstrasjon utenom det vanlige. Han vant til slutt WRC2-klassen med en margin på 3 minutter og 25 sekunder til rutinerte Jan Kopecky i en tilsvarende bil.
Det holdt til en syvendeplass totalt i Rally Monte-Carlo, og det er ytterst sjeldent vi ser WRC2-biler så høyt på resultatlistene.
– Det har vært et vanskelig løp, kanskje det vanskeligste jeg noen gang har kjørt i Monte Carlo. Forholdene har vært svært krevende. Derfor er det ekstra godt å fullføre med seier, sier Andreas Mikkelsen.
– Jeg følte imidlertid at vi hadde kontroll fra start til mål. Vi økte ledelsen fra dag til dag, og avsluttet med ganske god avstand til nummer to.
Selv om Andreas og hans kartleser Anders Jæger var suverene fra første meter, forteller 27-åringen at han har tatt det meget forsiktig.
– Vi har kjørt «midt i veien» og har ikke hatt en eneste hendelse i løpet av helgen, understreker Andreas, som ønsker å rette en takk til sitt safety crew, Bernt Kollevold og Veronica Engan.
– De to har gjort en kjempejobb. I dette løpet er det spesielt viktig, og tilbakemeldinger fra dem har vært avgjørende med tanke på dekkvalg. Uten et bra safety crew, er du sjanseløs i Rally Monte Carlo, sier en fornøyd Andreas.
– I det hele tatt er seieren en teamseier. Jeg har hatt en bil som har fungert veldig bra gjennom hele løpet, selv om den har vært ny for meg. Samtidig vil jeg også rette en takk til Skoda som ga meg denne muligheten, så får vi se hva som skjer videre i sesongen, avslutter Andreas som med helgens seier innfridde de store forventningene som var stilt til at han skulle vinne WRC2-klassen.
Vi får håpe at Andreas snart er tilbake der han hører hjemme, i en konkurransedyktig WRC-bil.
Det jobbes med å få homologert 2017-modellen av Polo WRC-bilen slik at Andreas kan kjøre utvalgte runder i denne. Ellers er nok ikke prestasjonene hans i helgen gått upåaktet hen hos fabrikkteamene.
Thierry Neuville i Hyundai ledet mesteparten av rallyet, men en avkjøring lørdag ettermiddag medførte ødelagt hjuloppheng og stopp for dagen. Dermed kunne Sebastien Ogier overta teten i sin Ford-debut.
Og det så meget lovende ut for Ford – teamkollega Ott Tänak holdt etter klar andreplass etter lørdagens etapper, men søndag morgen fikk han tekniske problemer som medførte et tidstillegg på 50 sekunder.
Dermed overtok Jari-Matti Latvala andreplassen i sin debut for Toyota, mens en skuffet Tänak måtte nøye seg med tredjeplassen.
Dani Sordo i Hyundai ble nummer fire foran Craig Breen i Citroën og Fords tredjefører, Elfyn Evans.
Pontus Tidemand som kjører for norske Even Management kjempet innbitt om tredjeplass i WRC2-klassen, men måtte til slutt se seg slått med syv sekunder av Ford-fører Bryan Bouffier.
Neste VM-runde er Rally Sweden 9.-12. februar med flere norske etapper. Der er Mads Østberg på plass i en Ford Fiesta WRC 2017-modell. Flere nordmenn skal delta i rallyet, men dessverre er ikke Andreas Mikkelsen blant dem.