-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Insignia i ny form
Opel slipper i dag de første bildene av nye Insignia stasjonsvogn. Den skal debutere i Genève om en måned og kommer til Norge på høsten.
Vi presenterte de første bildene av Insignia Grand Sport før jul, men nå er det karosseriformen som nordmenn flest har på ønskelisten som presenteres – Insignia stasjonsvogn, eller Sports Tourer som den heter på Opel-språket.
Opel lover mer plass kombinert med sportslige egenskaper og det siste på teknologifronten. De fleste vil nok også oppfatte designen som tiltalende.
Slanket dramatisk
Et viktig moment med hensyn til kjøreegenskaper og CO2-utslipp er at Opel har klart å redusere vekten med hele 200 kg.
Nå skal det legges til at dagens Insignia var blant de tyngste i klassen, så det var et must for Opel å gå drastisk verks med lette materialer og smarte løsninger.
Opel skryter av et bagasjerom på inntil 1640 liter, 100 liter mer enn forgjengeren, men de forteller ikke hva det rommer med baksetene på plass. Det skal vi sikkert finne ut av når vi snart ser nærmere på bilen i Genève.
Akselavstanden er strukket med 92 mm for å gi mer plass og bedre romfølelse for fører og passasjerer. I tillegg til mer plass kan baksetepassasjeren også glede seg over varmeseter.
Sport og komfort
Opels FlexRide-system sørger for å tilpasse støtdempere, styring, girskift og gassrespons basert på førerens preferanser. Han kan velge mellom tre modi – Standard, Sport og Tour.
Siden lanseringen av nye Astra har Opel utstyrt sine nye modeller med avansert LED lysteknologi. Insignia får andre generasjon Intellilux LED matrix der 32 dioder i hovedlyktene styres individuelt for å gi maksimal belysning under alle slags forhold.
Blant øvrig utstyr som kan leveres er head-up display, 360-graders kamera som forenkler parkeringen og «fotstyrt» åpning av bakluken.
Forsetene er dynamiske AGR-seter med elektrisk justerbare sidevanger, massasje og ventilasjon.
Sentralt på dashbordet sitter en stor skjerm med siste generasjon av Opel IntelliLink – et system som sømløst integrerer smarttelefoner via Apple CarPlay eller Android Auto. Og selvsagt er Insignia utstyrt med OnStar som nå er standard i alle nye Opel personbiler.
Tøff konkurranse
Markedet for biler i den såkalte mellomklassen har sunket de senere årene, og er i stor grad overtatt av SUV-er og biler i kompaktklassen. I 2016 ble det ifølge OFV bare registrert 231 nye Insignia, ned fra 601 året før.
Men vi skal ikke lengre tilbake enn 2014 for å finne et firesifret tall – det var året Insignia Country Tourer kom på markedet, og resulterte i et salg på 1049 Insignia.
Bestselgerne i dette segmentet er Passat, Octavia, Mondeo, C-Klasse og A4, men en ny Insignia bør kunne gjøre vei i vellinga.
Den internasjonale lanseringen av Insignia Sports Tourer og Grand Sport skjer i Genève neste måned. Noe senere følger også den høyreiste stasjonsvognen med betegnelse Insignia Country Tourer.