-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Ny Range Rover Velar
Range Rover har til hensikt å fylle en nisje når de lanserer Velar på Genève-utstillingen.
Den nye modellen skal tette gapet mellom Evoque og Range Rover Sport. Den er basert på samme plattform som Jaguar F-Pace, og vil trolig konkurrere mot sportslige modeller som BMW X6 / X4, Mercedes GLE / GLC Coupé og Porsche Macan.
Med en lengde på rundt 470 cm havner den mellom nisjene de tyske produsentene opererer i. To pluss to seter blir trolig standard, men de som ønsker kan bytte ut de separate baksetene med en treseter.
Velar vil trolig sette nye standarder for Range Rover med hensyn til interiørdesign og infotainment.
Eksteriøret blir luksuriøst og sporty med et langt panser og en coupé-aktig takbue som skrår ned mot bakluka.
Drivlinjene blir slik vi kjenner dem fra øvrige Range Rover-modeller – en miks av 4- og 6-sylindrede motorer med vekt på diesel.
Et hybrid alternativ er nok også med i planene, og muligens en helelektrisk versjon basert på Jaguars kommende I-Pace som skal på markedet neste år.
Selv om navnet Velar er nytt for de fleste av oss, er det velbrukt internt hos Land Rover – det ble nemlig benyttet på prototypene som førte frem til den originale Range Rover på slutten av 1960-tallet.
Navnet er utledet fra det latinske «velare» som betyr å skjule eller dekke over noe. Land Rover skjuler også de fleste detaljer for oss frem til avdukingen i Genève om et par uker.