-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
SsangYong viser nok en konseptbil
Det er liksom ikke noen bombe lenger at SsangYong kommer med en konseptbil. Ikke at den har et ubegripelig navn heller. Gjett hva XAVL betyr!
Det må være frustrerende å være SsangYong-leverandør. De (og vi) blir stadig lovet nye og spennende modeller når det dukker opp et nytt konsept på bilutstillingene, men så blir det liksom ikke noe mer ut av det.
I rettferdighetens navn kom jo Tivoli til slutt, både i stor (riktignok som XLV uten Tivoli i navnet) og ikke fullt så stor utgave, og det har sikkert vært en konseptbil bakover i historien som har vært grunnlaget for disse.
Men bare ut av hodet mitt kan jeg plukke XIV fra Frankfurt 2011, og deretter har vi hatt, minst, SUT, XUV, XAV-Adventure, XLV-Air, LIV og det er sikkert en bråta jeg har glemt.
Alle var svært kompetente både i form og innhold, men ikke veldig kompetente i utholdenhet og oppfølging. Litt underlig det hele.
SsangYong eies av indiske Mahindra & Mahindra (som også har kjøpt Pininfarina) – et selskap som er blant de 20 største hjemme, og som sikkert vet at noen av SsangYongs modeller er slike det virkelig spørres etter for tiden.
I hodet mitt har de alle muligheter til å sette i gang en produksjons- og produkt-offensiv, men det virker som om familien hjemme i India (selskapet ledes fremdeles av en Mahindra) ikke helt tør trykke på GO-knappen.
Men koreanerne har i hvert fall fått lov til å reise til Genève neste uke med enda en konseptbil. Som de har døpt – tro du meg – XAVL. Og – enda mer utrolig – det betyr altså eXciting Authentic Vehicle Long SUV.
Med i den foreløpige teksten får vi vite at den er en videreutvikling fra Frankfurt 2015-konseptet og at den fremstår som tøff og maskulin, samtidig som den går mot det avanserte og praktiske som en MPV står for.
Dessuten rommer den komfortabelt 7 passasjerer, og tilbyr stor innvendig plass, “connected car” teknologi og digitale instrumenter.
Og den er utstyrt med det siste innen førerassistent-systemer og beskyttelse for fotgjengere, fører og passasjerer.
Det jeg er spent på er: når skal merket og modellene få den farten på seg som både markedet og merkets tålmodige importører og forhandlere virkelig fortjener?