-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Peugeot på mobilmesse
Peugeot orket ikke vente helt til Genève i neste uke med å vise sin nye konseptbil. De lot den få sin premiere på Mobiltelefonmessen i Barcelona som startet i dag.
Jeg er enig i at Paradox kanskje ikke er verdens beste navn for en attraktiv bilmodell. Men egentlig kunne Peugeot godt ha kalt dette nye konseptet sitt det – og ikke Instinct – for den er jo et paradoks.
Eller hva ellers skal man kalle en bil som gjør alt den kan for å fremstille seg som selvkjørende, samtidig som den er en bil som virkelig engasjerer den engasjerte bilkjøreren.
Dem om det.
La meg også føye til at det begynner å bli ganske slitsomt å få beskrivelser som bare inneholder buzz-ord som Cloud, og Internet of Things, og Chatbot – men når man for det første har en veldig tett avtale med Samsung og samtidig skal demonstrere blant annet dette samarbeidet på en mobilfon-messe, er det vel naturlig at vi ikke slipper unna.
Det jeg syns er litt spennende er at den bilen jeg foreløpig bare har sett disse computergenererte bildene av (hvorfor gjøre dem så dystre når man har alle muligheter til å legge inn sol&sommer?), er at vi helt sikkert har spor av et nytt designspråk her.
Gilles Vidal, designsjefen, har i det siste lagt ut mengder av bilder på sin Insta-konto av sykler og armbåndsur og båter - som klart viser at det begynner å bli en ny måte å se objekter på der.
Og vi ser det i denne bilen, en front som har litt av det samme «nå-kommer-jeg-og-spiser-deg-preget som Lexus, men uten å være like aggressivt.
Vi ser det på de dristige dørløsningene. Vi ser det på coca-cola fornemmelsen langs siden – konveks – konkav – konveks, i alle tre dimensjoner.
Og vi ser det på hvordan de behandler hele volumet. Det er slik Audi kunne gjort med Avant-tankegangen sin. Peugeot kaller det Shooting Brake.
Det lille glimtet vi får av interiøret tyder også på at de som jobber med stoff og farger under sjefen for konsept-design, Matthias Hossann, har funnet elementer som virkelig kan bli en vei fremover.
Bare se på overflaten i de setene for eksempel. Og et hi-tech preg som ligger milevidt fra skinn&tre.
Vi vet ikke noe om hvordan Peugeot ser for seg evt. drivlinje, men det er jo akkurat like lite interessant som i-Device og 7,9-tommers skjerm. Det er jo bare å finne på noen ord.
Det som betyr noe er at vi finner spor fra dette paradokset, sorry – jeg mente Instinktet, hos Peugeots produksjonsmodeller fremover.
PS!
Den store nyheten fra mobiltelefonmessen i Barcelona er for øvrig at Nokia 3310 er tilbake! Lisensprodusert av noen helt andre, men den ser ut akkurat som før.