-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Ny Captur selges av Pepper
Hvis du vandrer inn hos en Renault-forhandler i Frankrike om to uker for å se på den flunkende faceliftede Captur, vil du kanskj bli møtte en av høflig Robot. Han heter Pepper.
Egentlig blir kommende kunder forberedt på det allerede nå. De kan henvende seg til en dedikert nettside og legge inn litt informasjoner om seg selv og hvorfor de skal besøke Renault, for – som det heter – «å personalisere sitt første møte med Pepper».
Det er et selskap som heter SoftBank Robotics som stiller 120 Peppere til rådighet for forhandlerorganisasjonen.
French Tech
Hva Pepperne skal gjøre er imidlertid ikke klart, men Valerie Candeiller, som er publicité-sjef hos Renault, sier at «vi gleder oss, sammen med Pepper, til å kunne gi våre kunder en helt ny opplevelse hos våre forhandlere. Denne sympatiske lille roboten er et symbol på vinnende French Tech».
«Og vi vil tilby kunder en helt ny måte å kontakte Renault og deres nye biler på», sier Nicolas Boudot – marketingsjef hos SoftBank Robotics Europe.
Selv syns jeg det høres litt gammeldags ut. Det er flere år siden jeg så en dame i LA med en rosa, firebent robot i bånd. Det var ingen som snudde seg etter dem.
Jeg er heller ikke sikker om mange vil snu seg etter den faceliftede Captur som skal debutere i Genève heller (10 kroner på at det finnes en Pepper eller fem på standen også).
Lite nytt
Det første bildet jeg så, det skrått forfra, reagerte jeg på, for her så det ut som en større restyling.
Det så nesten ut som bilen hadde fått en slags pagodeformet topp der glasshuset var rombeformet det også, akkurat som logoen. Men det var bare lyset langsmed siden som spilte et optisk puss.
Det er, ganske enkelt, ikke gjort så meget. Det er tatt noen grep med lykter og lys, og litt behandling av grill og litt annerledes kromstriper – mer enn nok til at man får en kvittering på at det er en ny bil man har kjøpt. Og etter fire år må vi gå ut fra at det egentlig ikke er noen grunn til å gjøre noe særlig mer.
BIL-test: Captur møter 2008
Jeg begynner å lure litt på om denne nye har tatt litt etter den russiske Kaptur. Jeg tror ikke vi får anledning til å sammenlikne i Genève.
Men å dømme ut fra tre bilder ser det ikke ut til at man har gjort noe som vil ødelegge noe ved Renaults bestselger. Hva som har skjedd inni må vi vente med å finne ut av, og om det er vesentlige nyheter under panseret er det heller ikke fortalt noe om foreløpig.
Dermed kan det jo ende opp med at en stakkars robot allikevel blir Renault-nyheten i år, hvis de ikke kommer med mer.
PS – ADVARSEL!
IOActive Labs, et selskap som jobber med å finne feil i alt som har med Internet of Things å gjøre, forteller at Pepper er blant de mange snille og søte robotene som er ekstremt enkle å hacke.
«Det blir stadig flere roboter både i industri og private hjem, og dermed øker også motivene for å hacke dem. De har masse kraft og kan faktisk programmeres til å gjøre farlige ting i real time», sa Cesar Cerrudo, han er teknologitoppen i IOActive Labs, til Financial Times i går. Kanskje ikke så stor trussel i Genève eller hos Renault-forhandlerne nå, men på sikt...