-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Peugeot 3008 valgt til Årets Bil 2017 i Europa
Dobbeltseier til PSA i dag: Kjøpte Opel om morgenen, vant Årets Bil 2017 i Europa med Peugeot 3008 på ettermiddagen.
Peugeot 3008 er med klar margin valgt til Årets Bil 2017 i Europa. De 58 jurymedlemmene fra 22 land ga den franske SUV-en 319 poeng. Alfa Giulia med 296 poeng og Mercedes E-klasse med 197 poeng fulgte på de neste plassene.
– Selv om 3008 ikke var mitt førstevalg kom ikke valget som noen overraskende, sier NAF-tilknyttede Rune Korsvoll, det eneste norske jurymedlemmet.
Korsvoll (bildet) oppgir manglende miljøprofil som grunn til at han rangerte Peugeot 3008 først på femteplass i sin stemmegivning.
– I Norge er vi opptatt av miljø og ladbare biler, og første ladbare hybrid fra Peugeot kommer først i 2019. Det er i bakkant av norske forventninger, sier Korsvoll som hadde Volvo S90/V90 som sin favoritt nettopp fordi Volvo tilbyr et ladbart alternativ.
Korsvoll understreker også Volvos høye sikkerhetsnivå som viktig argument for å liste det svenske merket øverst.
Peugeot 3008 er for tiden Peugeots klart mest kjøpte bilmodell i Norge med 430 registrerte eksemplarer fram til i dag.
6. mars blir stående som en merkedag i PSAs historie. På morgenkvisten ble det kjent at PSA (med bilmerkene Peugeot, Citroën og DS) overtar Opel og gjennom overtakelsen inntar plassen som nest største bilkonsern i Europa, etter VW-grupperingen. Sju timer senere vinner en av deres modeller Årets Bil.
Vinnere gjennom historien:
- 2017: Peugeot 3008
- 2016: Opel Astra
- 2015: VW Passat
- 2014: Peugeot 308
- 2013: VW Golf
- 2012: Opel Ampera
- 2011: Nissan Leaf
- 2010: Volkswagen Polo
- 2009: Opel Insignia
- 2008: Fiat 500
- 2007: Ford S-Max
- 2006: Renault Clio
- 2005: Toyota Prius
- 2004: Fiat Panda
- 2003: Renault Megane
- 2002: Peugeot 307
- 2001: Alfa Romeo 147
- 2000: Toyota Yaris
- 1999: Ford Focus
- 1998: Alfa Romeo 156
- 1997: Renault Scenic
- 1996: Fiat Brava/Bravo
- 1995: Fiat Punto
- 1994: Ford Mondeo
- 1993: VW Golf
- 1992: Nissan Micra
- 1991: Renault Clio
- 1990: Citroën XM
- 1989: Fiat Tipo
- 1988: Peugeot 405
- 1987: Opel Omega
- 1986: Ford Scorpio
- 1985: Opel Kadett
- 1984: Fiat Uno
- 1983: Audi 100
- 1982: Renault 9
- 1981: Ford Escort.
- 1980: Lancia Delta
- 1979: Simca-Chrysler Horizon
- 1978: Porsche 928
- 1977: Rover 3500
- 1976: Simca 1307-1308
- 1975: Citroën CX
- 1974: Mercedes-Benz 450
- 1973: Audi 80
- 1972: Fiat 127
- 1971: Citroën GS
- 1970: Fiat 128
- 1969: Peugeot 504
- 1968: NSU Ro 80
- 1967: Fiat 124
- 1966: Renault 16
- 1965: Austin 1800
- 1964: Rover 2000
1. Volvo S90/V90 | 6 p |
2. Toyota C-HR | 5 p |
2. Mercedes-Benz E-klasse | 5 p |
4. Nissan Micra | 4 p |
5. Peugeot 3008 | 3 p |
6. Citroën C3 | 1 p |
7. Alfa Romeo Giulia | 1 p |
1. Peugeot 3008 | 319 p |
2. Alfa Romeo Giulia | 296 p |
3. Mercedes-Benz E-klasse | 197 p |
4. Volvo S90/V90 | 172 p |
5. Citroën C3 | 166 p |
6. Toyota C-HR | 165 p |
7. Nissan Micra | 135 p |