Påskebiler
Foto: Jon Winding-Sørensen
Påskebiler
Foto: Jon Winding-Sørensen
Påskebiler
Foto: Jon Winding-Sørensen
Påskebiler
Foto: Jon Winding-Sørensen
Påskebiler
Foto: Jon Winding-Sørensen
Påskebiler
Foto: Jon Winding-Sørensen
Påskebiler
Foto: Jon Winding-Sørensen
Påskebiler
Foto: Jon Winding-Sørensen
Påskebiler
Foto: Jon Winding-Sørensen
Påskebiler
Foto: Jon Winding-Sørensen
Påskebiler
Foto: Jon Winding-Sørensen

Gult er kult

Hvis vi kunne lakke bilene etter årstiden var Genève en god indikator på at det går mot påske.

Publisert Sist oppdatert

Det var vel egentlig Ferrari som oppdaget at supersportslige biler ikke behøvde være røde. De kunne for eksempel være gule, og det var mange år der gult var den mest populære Ferrari-fargen.

Fiat var flink til å følge opp gult. De fikk utviklet en gul grunner – og dermed sto den gule lakken mye gulere enn den ellers ville gjort. Særlig Coupéen fra nitti-tallet er et glimrende eksempel på hvor gult kan være når det er gult.

For det slo meg at i år var det mye mere gult enn vanlig i Genève. Og det var på de dyre, sportslige bilene det virkelig ble tydelig.

Merkelig nok, ikke hos Koenigsegg – kundene hans hadde kanskje ikke oppdaget det ennå, og han leverer jo bare på bestilling. Jeg kan jo heller ikke si at jeg lengtet etter en gul Bugatti – egentlig lengter jeg sjelden etter en Bugatti, men ellers var det virkelig yellow over hele fjæla.

Jeg har samlet et knippe av årets gule utvalg her, jeg går ut fra at det er såpass åpenbart hvilke biler som ligger under fargen (og det er jommen mange forskjellige gulfarger her, ja) at jeg ikke behøver hjelpe dere på vei.

Jeg håper at vi også vil få se mere gult på veier og gater, og ikke bare på utstilling.

Vær enig i at det frisker opp, og – som sagt – det går jo mot påske.

Powered by Labrador CMS