-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Neste generasjon Golf
I disse dager kommer årets reviderte Golf-modell på markedet, men tro ikke at det får utviklerne i Wolfsburg til å ta en pause.
Selv om Golf-modellene nå kommer i oppdaterte versjoner, er en helt ny modell på gang for lansering om et par år – Golf VIII. Trolig blir den vist sent neste år og kommer på markedet i 2019.
Automedia har laget datamanipulasjoner som gir en indikasjon på hvordan neste Golf kan bli seende ut. Som vanlig blir det ingen revolusjonerende designendringer når man skal fornye en av verdens mest solgte modeller gjennom årtier. Man tukler ikke med noe så viktig.
Ikke lenge etter Golf VIII kommer på markedet skal Volkswagens store elbilsatsing dras i gang, 2020 er jo årstallet VW har nevnt i forbindelse med I.D. Concept.
Men det betyr ikke at Golf-familien skal nedprioriteres – den blir ifølge VW-sjef Herbert Diess fortsatt en hjørnestein for konsernet.
For selv om Norge har en høy andel biler med stikkontakt, er situasjonen en ganske annen i resten av Europa og verden.
– Det har vært mye oppmerksomhet rundt elektriske biler fordi vi har tro på at de tilhører fremtiden, men jeg er overbevist om at Golf blir kjerneproduktet i minst en generasjon til, siterer Auto Express Diess på.
For å øke inntjeningen i det mest konkurranseutsatte segmentet vurderer VW å redusere antall varianter som skal tilbys. Dagens generasjon har over tusen kombinasjoner av karosseri, motor og girkasse.
Golf VIII skal fortsatt bygges på den fleksible MQB-plattformen som ligger under en rekke modeller i ulike formater fra VW-gruppen, men den skal bli lettere og mer praktisk enn dagens modell på tross av at den følger samme oppskrift.
Nye drivlinjer skal tilfredsstille stadig strengere utslippskrav, ikke minst på dieselfronten der VW kommer med en ny serie tresylindrede motorer.
Disse er modulbaserte etter samme oppskrift som BMW innførte for noen år siden, der hver sylinder har et slagvolum på en halvliter og kan kombineres i 3-, 4- og 6-sylindrede motorer.
I 2016 ble det ifølge OFV registrert 13.148 nye Golf, så den er suveren nummer en i Norge. El-Golfen utgjorde 35,8 prosent av totalen og den ladbare GTE-utgaven sto for 33 %. De øvrige fordelte seg med 19,5 % på bensin og 11,8 % på diesel.