-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Skoda-fremtid på to fronter
Skoda gir hint om en fremtidig designretning og bekrefter samtidig at elektrifisering er med i planene.
Skoda Vision E heter konseptbilen vi her får de første skissene av. En crossover i landskapet mellom SUV og coupé med elektrisk drivlinje.
Selv om både Audi og Volkswagen har antydet sine elektriske fremtids-biler, og ikke minst Porsche, er det første gang Skoda viser noe i denne retningen. Den tsjekkiske VW-armen har heller ikke noen hybridmodell i porteføljen, mens de tyske fetterne har opptil flere.
Riktig nok var en av forgjengerne til Kodiaq, Vision S, en ladbar hybrid, men i produksjonsbilen er det bensin og diesel som regjerer.
Men nå letter Skoda for første gang på sløret og forteller at Vision E får en elektrisk rekkevidde på 500 kilometer og at den er delvis selvkjørende.
De gir oss også målene 4,6 x 1,9 x 1,55 meter over en akselavstand på 2,85 meter, som er 10 cm kortere og 13 cm lavere enn nye Kodiaq.
En elmotor på hver aksel skal gi en samlet effekt på 225 kW (306 hk) og sørge for firehjulsdrift. Skoda lover kraftig akselerasjon og toppfart i området 180 km/t.
Les også: 20 nye elbiler innen 2020
Bilen tilfredsstiller kravene til autonom kjøring på nivå 3, hvilket innebærer at den kan kjøre i kø uten sjåførhjelp, bruke autopilot på motorveier, holde seg i filen og unngå hindringer.
I tillegg gjennomfører den forbikjøringer, leter etter parkeringsplasser og både parkerer og kjører ut av parkeringsplassen av seg selv.
For å gjøre alt dette mulig, er bilen utstyrt med en rekke sensorer og kameraer som kontinuerlig overvåker trafikken og miljøet rundt bilen.
Bilen skal bygges på Volkswagens MEB plattform for elektriske biler. Skoda holdes i tømmene og får ikke lov å være den teknologiske spydspissen i VW-konsernet, men de røper litt av sine fremtidsplaner:
I 2019 skal de lansere en ladbar hybridutgave av Superb før deres første helelektriske bil følger i 2020. Fem år senere vil Skoda tilby fem elektriske modeller i forskjellige prisklasser.