-
Bilia Norge AS:
Biloppretter, Risløkka
-
Bilia Norge AS:
Billakkerer, Risløkka
-
Bilia Norge AS:
Biloppretter, Røyken
-
Vågsbygd bilverksted AS:
Biltekniker/mekaniker
-
Bilia Norge AS:
Mastertekniker, BMW Skøyen
-
Bilia Norge AS:
Servicemarkedssjef, Volvo Follo
-
Odda Bilsenter AS:
Teknisk leder
-
Odda Bilsenter AS:
Bilmekaniker
-
XPeng Motors Norway AS:
Area Manager
-
Statens vegvesen:
Utekontrollør Jessheim
-
Werksta Bergen:
Bilskadetakserer
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
-
Toyota Bilia AS:
Key Account Manager
-
Quipd AS:
Teknikere
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Racerbil for gata
Dallara er meget godt kjent og anerkjent i motorsportkretser. Nå skal de lage sin egen gatebil.
Siden tidlig på 1970-tallet har Dallara designet og bygget racerbiler av alle slag, inkludert Formel 1 og Indycar. Trolig er selskapet verdens største produsent av biler til "åpen-hjul racing".
De har også bidratt med ekspertise til utvikling av sportsbiler som Alfa Romeo 4C og KTM X-Bow.
Grunnlegger Giampaolo Dallara har bakgrunn fra blant annet Ferrari, Maserati og Lamborghini, og var blant de første ingeniører som tok i bruk vindtunneler.
Som ganske ung hadde han ansvaret for det revolusjonerende chassiset til Miura og flere andre klassikere.
Noen volumselger blir dette ikke, det snakkes om rundt hundre biler i året. Den får en midtstilt motor, trolig en 2,3-liter fra en av de store produsentene (Fords Mustang-motor?) med rundt 400 hester.
Det høres kanskje ikke imponerende ut, men når jeg legger til at bilen får en vekt på rundt 800 kg skjønner du kanskje at det kan bli heftig nok. I tillegg til ekstrem aerodynamikk med store luftinntak i front, en gedigen bakvinge og en markant diffuser.
Utseendemessig kan bilen minne om en prototyp for Le Mans, og den vil være en konkurrent til gatelovlige racerbiler fra for eksempel Noble, Lotus og Radical.
Bilen ser ut til å være helt åpen med en glasskuppel som eneste beskyttelse mot vær og vind.
Glem luksus og komfort, her er det viktigste å ta seg raskt rundt en racerbane.
– Jeg er ofte spurt hvorfor jeg ikke har laget en Dallara sportsbil for veien, sa den 77 år gamle ingeniøren til Car Magazine da de intervjuet ham i 2014.
– Årsaken har vært mangel på både penger og tid. Men nå er jeg klar til å utvikle en lett toseter som skal bære mitt navn, sa han.
Planen er å få bilen på veien i løpet av 2017, og våre kilder antyder en pris på rundt 80.000 euro.