-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør og billakkerer
-
INTAKT Bilskade:
Billakkerer
-
INTAKT Bilskade:
Bilskadereparatør
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker/Tekniker
-
Bertel O. Steen Telemark:
Plassjef
-
Bertel O. Steen Larvik:
Servicemarkedssjef
-
Birger N. Haug AS:
Nybilselger - Asker og Bærum
-
Møller Bil Skadesenter Hamar:
Biloppretter og Billakkerer
-
Møller Bilskolen:
Instruktør
-
Møller Bil Orkdal:
Klargjører
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teamleder Klargjøring
-
Bilia JLR Import Norway:
Warranty specialist, Bilia JLR
-
Werksta Norge:
Regionleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teknikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger Polestar
-
Motor-Trade AS:
Takstmann / Bruktbilkoordinator, Trondheim
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produksjonsleder og Verkstedsupport
-
Bilskadesenteret Telemark AS:
Billakkerer
-
OFV:
Leder for kjøretøydata
-
Møller Bil:
Junior Business Controller
-
Møller Bil Jessheim:
Markedssjef Volkswagen personbil
-
Møller Bil Haugesund:
Bilmekaniker
-
Toyota Voss A.S:
Bilmekanikar
-
VerkstedGrossisten:
Lager- og Deleselger
-
Helios:
Salgs- og supportmedarbeidere
-
Toyota Sotra AS:
Salgskonsulent
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Produksjonsleder verksted
-
Nesbyen Auto AS:
Servicemarkedssjef
-
Bilimportørenes Landsforening:
Leder for kommunikasjon og myndighetskontakt
-
Svalbard Auto AS:
Mekaniker for personbil
-
If Skadeforsikring:
Teknisk inspektør, Storbil og Maskiner
-
HTS Packline:
Junior selger
-
Stangeland Maskin AS:
Lakkerer med fagansvar
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger Varebil
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Første Ampera-e levert
I dag ble de første Opel Ampera-e overlevert kundene. I rødt, hvitt og blått – selvsagt.
Det er nasjonaldag i morgen, men for tre heldige bilkjøpere er det kanskje dagen i dag som feires litt ekstra.
Tre Opel Ampera-e – de første kundebilene i Norge – ble i dag overlevert de tre første kundene.
For å feire morgendagen var de tre utplukkede bilene naturligvis i rødt, hvitt og blått.
I regnværet på Rådhusplassen i Oslo sto spente kunder på å få sin nye elbil.
Om du bor i Oslo-området har du kanskje sett et fåtall Ampera-e allerede – både med norske og tyske skilt. Det er fordi den internasjonale presselanseringen av bilen faktisk foregikk i Norge.
Journalister fra hele Europa suste lydløst rundt i flere dager med norsk- og tyskregistrerte Ampera-e-er (eller hvordan man nå skal skrive Ampera-e i flertall).
Den siste tiden har det vært grå skyer rundt den elektriske Opelen. Med over 4000 forhåndsbestillinger ble den løftet opp som Opels nye suksesshistorie – noe den nok ville blitt om ikke fabrikken i seneste laget fant ut at de ikke klarer levere så mange biler som opprinnelig tenkt.
Mer om problemene til Ampera-e kan du lese her.
- Det kommer flere hundre biler nå de neste ukene, sier PR-sjef Stein Pettersen i Opel.
- Vi fikk 200 biler ekstra i august-produksjonen, men håper så klart på så mange som mulig.
- Det er en komplisert situasjon, og det er derfor vi har vært ute og varslet tidlig.
Opel Ampera-e ble annonsert for et drøyt år siden, og Opel holdt kortene tett til brystet om rekkevidden på bilen helt til Paris-utstillingen i fjor. Fra en antydet rekkevidde på drøyt 300 kilometer ble det offisielle tallet 520 kilometer.
En prøvetur på norsk jord viser at reell rekkevidde fint bikker 400 kilometer under vanlig kjøring.