-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
Ydse Auto AS:
Bilmekaniker
-
Bilskadesenteret Voss AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Alternativ til skipsfrakt
I dag kommer et tog lastet med eksklusive Volvo-modeller til Belgia.
Etter egne utsagn er Volvo den første bilprodusenten i verden som eksporterer Kina-bygde biler til Europa med tog via Kinas nye «One Belt, One Road»-initiativ.
De første S90-bilene som er bygget ved Daqing-anlegget nær grensen til Nord-Korea, skal ankomme Zeebrugge i dag etter å ha reist via det som omtales som den moderne utgaven av den legendariske «silkeveien».
Den nyåpnede jernbanen mellom Kina og Europa reduserer reisetiden for en bil med to tredeler sammenlignet med en tradisjonell sjøreise. Det slår også selvsagt meget positivt ut for miljøregnskapet.
I første omgang er det Excellence-utgavene av S90 som eksporteres fra Kina til Europa, men snart skal S90 bygges eksklusivt ved Daqing for eksport til alle verdenshjørner.
Hvert av de Volvo-dedikerte lastetogene mellom Daquing og Zeebrugge har en kapasitet på rundt 120 biler som fraktes i spesialbygde containere. Hver container huser tre biler.
I den første perioden skal det sendes et tog i uken på strekningen, men Volvo regner med å trappe opp frekvensen etter hvert som volumet øker.