-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilskadesenteret Voss AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Jaguar i ny tapning
Et par år etter at den forsvant kommer Jaguar XF Sportbrake tilbake i ny innpakning.
Det er ti år siden Jaguar lanserte XF, og det markeres med en ny stasjonsvogn. Nå gikk det noen år mellom sedan og Sportbrake da XF var ny også – nærmere bestemt cirka fem år. Nå er det bare to år mellom dem, den nye sedanen kom i 2015.
Jaguar XF er bilen for dem som vil skille seg ut fra «tyskerbrigaden». Hittil i år er det kun registrert 10 nye XF i Norge, i hele fjor var det ifølge OFV 40 av dem, hvorav en eneste stasjonsvogn.
Men nå som det kommer helt ny modell, vil naturligvis stasjonsvogn-andelen stige igjen.
XF Sportbrake har selvsagt mye til felles med sedanen. Designavdelingen har klart å lage en aerodynamisk pakke med Cd-verdi på 0,29.
Fleksibilitet er gjerne et stikkord for dem som velger stasjonsvogn, og XF Sportbrake kan skryte av et bagasjerom på 565 liter (25 l mer enn sedanen) som øker til 1700 liter når baksetene felles ned.
Luftfjæring på bakhjulene justerer automatisk høyden i forhold til vekten på akselen, en viktig egenskap for en bil som kan trekke tilhengere med totalvekt inntil to tonn. «All Surface Progress Control» optimaliserer grepet i forhold til underlaget.
XF Sportbrake tilbys med et panorama soltak på hele 1,6 kvadratmeter, hvor solskjermingen styres via gestikulering (gesture control), og samme teknologi benyttes for å åpne bakluken automatisk.
En vanntett Activity Key som kan festes rundt armen, er perfekt for løping, sykling og vannsport.
Motorutvalget er det samme som for sedanen – firesylindrede bensin- og dieselbrennere som yter fra 163 til 250 hester. I tillegg leveres to treliters V-seksere – en kompressormatet bensinmotor med 380 hk, samt en dieselmaskin med 300 hk.
Norsk lansering finner etter planen sted i november, og Jaguar Norge antyder at prisene skal være klare om en måneds tid.
Her er priser og data for XF Sedan - så har du en viss indikasjon på nivået.