-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Ny generasjon Polo
En av verdens mest populære småbiler er i dag vist frem i ny drakt. Her er Polo generasjon seks.
Over 14 millioner eksemplarer gjør Polo til en av verdens mest solgte småbiler. Så populær at segmentet den tilhører ofte omtales som Polo-klassen.
Det er Toyota Yaris som er bestselger i segmentet i Norge, foran elbilen Renault Zoe og med Polo på tredjeplass, ifølge data fra OFV.
Selv om designen er helt ny, er du aldri i tvil om hvilken familie bilen tilhører. Det er jo typisk Volkswagen å gå forsiktig frem med hensyn til design ved generasjonsskifter.
Strukket
Det kommer passasjerene til gode i form av ekstra plass, men vel så imponerende er økningen på 25 prosent i bagasjerommet. 351 liter er bare 29 mindre enn kapasiteten i en Golf.
Volkswagen har laget en tabell der de sammenligner Polo VI med forgjengeren, og samtidig mot Golf IV som gikk ut av produksjon i 2003. Her fremkommer det hvor godt plassen i nye Polo er utnyttet.
SammenligningHi-tec
Og du kan bytte ut de tradisjonelle instrumentklokkene med andre generasjon virtuell cockpit.
Satser ungt
Polo GTI lanseres samtidig med de øvrige modellene – nå får den en toliters TSI-motor med 200 hester.
Det kommer bensinmotorer med effekt fra 65 til 200 hester (GTI), men VW tilbyr også dieselvarianter med 80 eller 95 hester, samt en 1,0 TGI som går på naturgass som er populært i stadig flere markeder.
For Norges del vil utvalget i første omgang bestå av følgende varianter når de første bilene kommer til landet i slutten av november:
Motorer og girkasserMotor | Girkasse |
1.0 MPI – 65 hk | Man. 5 |
1.0 TSI – 95 hk | Man. 5 / DSG 7 |
1.0 TSI – 115 hk | Man 6 / DSG 7 |
2.0 TSI – 200 hk | Man 6 / DSG 7 |
Data i mm | Polo Mk. 6 (2017) | Polo Mk. 5 (2009) | Golf Mk. 4 (1997) |
Lengde | 4,053 | 3,972 | 4,149 |
Bredde | 1,751 | 1,682 | 1,735 |
Høyde | 1,446 | 1,453 | 1,439 |
Aksel | 2,564 | 2,470 | 2,511 |
Sporvidde F | 1,525 | 1,463 | 1,513 |
Sporvidde B | 1,505 | 1,456 | 1,494 |
Takhøyde F | 1,019 | 1,004 | 1,014 |
Takhøyde B | 964 | 943 | 955 |
Bagasjerom | 351 | 280 | 330 |