Mercedes-MG GT 4-dørs
Foto: Automedia©
Mercedes-MG GT 4-dørs
Foto: Automedia©
Mercedes-MG GT 4-dørs
Foto: Automedia©
Mercedes-MG GT 4-dørs
Foto: Automedia©
Mercedes-MG GT 4-dørs
Foto: Automedia©
Mercedes-MG GT 4-dørs
Foto: Automedia©
Mercedes-MG GT 4-dørs
Foto: Automedia©
Mercedes-MG GT 4-dørs
Foto: Automedia©
Mercedes-MG GT 4-dørs
Foto: Automedia©
Mercedes-MG GT 4-dørs
Foto: Automedia©
Mercedes-MG GT 4-dørs
Foto: Automedia©

Langturbil fra AMG

Mercedes-AMG er i ferd med å utvikle et nytt alternativ for dem som trenger mer enn to seter.

Publisert Sist oppdatert

Vi møtte denne som Mercedes-AMG GT Concept på årets Genève-utstilling, og nå er den kommet seg på banen – bokstavelig talt. Denne prototypen testes nemlig på den krevende Nordsløyfa ved Nürburgring.

Hittil har den mest sportslige armen til Mercedes nøyd seg med toseters sportsbiler, men her er de i ferd med å utvikle en modell for den som trenger et baksete.

Disse tidlige spionbildene antyder at produksjonsmodellen blir lik på konseptet fra Genève, og det er ikke uvanlig når det gjelder Mercedes – eller BMW for den saks skyld. I forsøk på ikke å avsløre for mye detaljer er det montert en ruvende hekkspoiler på testbilen.

Trolig skal denne bilen på markedet i løpet av 2018 under navnet Mercedes-AMG GT4, og det er neppe noen stor overraskelse at den får AMGs 4-liters V8 under panseret i forskjellige styrkegrader.

Konseptbilen hadde en hybrid drivlinje med Formel 1-teknologi og rundt 800 hester, men den blir neppe overført til produksjonsbilen. I alle fall ikke i første omgang.

Fronten er tydelig inspirert av Mercedes-AMG GT-modellene, men sedanen får kortere panser og lengre akselavstand for å få plass til fire dører og bakseter.

Derfor er det mer sannsynlig at den bygges på MRA-plattformen (C- og E-Klasse) enn den spesielle aluminium spaceframe arkitekturen toseterne benytter.

Dette blir AMGs tredje store prosjekt etter GT-modellene og den kommende hyperbilen med kodenavn Project One.

Powered by Labrador CMS