-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Sniktitt på neste Leaf
Nissan har sluppet et første bilde av andre generasjon Leaf som skal avdukes i september.
På tross av sine syv år på markedet er Leaf fortsatt blant de mest populære elbilene i Norge. Leaf var første «fullverdige bil» blant de elektriske, som til da hadde vært preget av norske Think og Buddy, og fra 2010 kompakte Mitsubishi i-Miev.
Vi viste spionbilder av en meget godt maskert bil i våres, og kunne da fortelle at Leaf hadde en markedsandel blant elbilene på rundt 30 prosent.
Totalt er det på verdensbasis solgt 277.000 Leaf, så lille Norge har en uvanlig høy markedsandel i dette tilfellet. Men antallet gjør ifølge Nissan også Leaf til verdens mest solgte elbil noensinne.
Snart kommer altså et generasjonsskifte, og Nissan ønsker med denne første illustrasjonen å fortelle oss at aerodynamikk har stått i høysetet under utviklingen.
Effektiv aerodynamikk minsker luftmotstanden og minsker energiforbruket. På en elbil betyr det økt rekkevidde. Men det betyr også bedre kjøreegenskaper og økt stabilitet.
Andre generasjon Leaf ligger nærmere asfalten, og et lavere tyngdepunkt gjør den mindre utsatt for luftmotstand og kastevind.
Når dette kombineres med det siste innen batteriteknologi kan vi forvente vesentlig bedre rekkevidde enn dagens modell, og kanskje enda hurtigere lading slik at nye Leaf kan dekke det daglige behovet for enda flere mennesker.
Hittil i år er den ifølge OFV Norges femte mest solgte bil totalt, og blant elbilene er den nummer tre bak BMW i3 og VW e-Golf. Tar vi med de bruktimporterte bilene er Leaf suveren ener blant elbilene. Det er ganske unikt for en bil i sitt siste leveår.