-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
S for MerSSSedes
Da er runde to av VIP-luksusbil-intro-event-kjøret i Oslo tilbakelagt. Kvelden tilhørte Mercedes, hovedpersonen var Sen og arrangementet hadde klasse.
Det er et lokalt fenomen her på Skøyen, i Oslo, der Bilforlaget holder til. Når det begynner å stå mange ledige taxier ulovlig parkert i Karenslyst Allé, da er det noe moteaktig på gang. Da er det folk ut og inn av «Moteforum» som ligger der – hele dagen – og motemennesker er åpenbart god taximat.
Les også: Her er nye A8 på Oslo-besøk
Tidligere het arrangementene Oslo Fashion Week. Men det foldet. Så skjer det noe mer lavmælte ting i Moteforum, agenter som viser kolleksjoner og en del andre arrangementer, men liksom ikke sånn med finstasen på.
Nå har drosjene stått der i mange dage allerede. Ting skjer.
Etter Oslo Fashion Week kom det et nytt og friskt initiativ med danske Ditte Kristensen i spissen. De dro i gang noe som heter Oslo Runway.
Jeg har en følelse av at første gang var i 2015, for BilNorge var nemlig (av underlige årsaker) med på de første samtalene mellom et par sentrale aktører, før det hele var dratt i gang.
Den gang fikk Ditte med seg Mercedes-Benz som en av de «stolte sponsorene». Det var Christoffer Nøkleby – heller ikke helt ukjent i fashion-bransjen – som var Mercedes’ mann den gang.
Og nå er vi endelig fremme ved i dag, for Mercedes er fremdeles med på laget, men nå er det Audun Hermansen som trekker i de trådene.
Hva skal jeg si? Kanskje litt mer rockegitar enn Baron von Bulldog? Og heldigvis har han med seg Jenny Brente, Markedsansvarlig. Det laget der kan mer enn biler!
Riktignok starter ikke Oslo Runway før til uken, men også her opprettholdes noe av det samme eksklusive som under møbelmessa i Milano. Der skjer det beste «Fuori Salone» – utenfor utstillingen. Kveldens forestilling var en slags Fuori Runway, men med fullt innhold.
Hovedobjektet var Mercedes-Benz og deres nye S-Klasse. Stedet var et av Oslo-områdets mest eksklusive møtelokaler, Chitra House på Fornebu, og kulturinnslaget var motevisninger, der cat-walken var der hvor gjestene befant seg.
byTiMo og Leila Hafzi var de to profilerte designerne som fikk vise sitt, og det fikk de vise for et snaut hundretall inviterte, potensielle S-Klasse kunder.
Importørsjefen, direktør Kjetil Myhre, måtte beklage at hans nyeste stjerne – som til de grader appellerte til alle sanser – dessverre sviktet når det gjaldt å pirre smaksløkene. Det ble kompensert på annet vis, for å si det forsiktig.
Det var en strålende forestilling, dristig gjennomført utendørs – men det holdt seg tørt – og med noen av de eldre juvelene fra Bertel O. Steens egen Mercedes-samling oppstilt, for å beskrive hva røtter og tradisjon betyr.
Du kan for øvrig lese Odd Erik Skavold Lystads «6 grunner til at S-klassen er på topp» i den utgaven av BIL som er rett rundt hjørnet nå. Eller du kan lese historien på BilNorge.
I morgen er det Elle-festen i Oslo, endelig tilbake på Grand, men det har lite med BilNorge å gjøre – og så begynner Oslo Runway neste uke, med shuttle-Mercedeser igjen.
Det må jo bety at begge gjør noe riktig. Oslo Runway har sannsynligvis klart å vise Mercedes at bilmerket har noe igjen for å være med på dette og at det har de hatt i alle de årene som har gått til nå, og samtidig har Ditte og hennes folk fått en av de mest eksklusive «bildelings»tjenestene i verden, de dagene dette varer.
Og parallelt med Oslo Runway, men helt uavhengig av den, skal vi inn i siste runden av dette VIP-løpet: da er det Range Rover Velar som skal debutere.
Den rammen blir ikke mindre eksklusiv, nei.
PS!
Chitra House ligger tre skritt unna Volvo-importørens kontorer. (Takk for at jeg fikk parkere der, forresten). De har antakelig det vakreste importør-anlegget noe sted. Åpen, engelsk-kvalitet tettklippet plen, med antydning til karpedam, helt ned til en åpen Oslofjord.
Tenk hvilken introduksjon de kunne hatt på egen plen en sommeraften som dette. Selv om hvite dresser, vide kjoler, jordbær, champagne og høvisk krokett-spill kanskje er i meste laget for norske premium-bil kunder. Det MÅ ikke bli så nobelt!
Men vi håper allikevel at dette blir et innslag i neste års fest-karusell.