-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Møller Bil Oslo Vest:
Salgs- og Markedssjef Audi
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Elektrisk Audi på veien
Her er Audi ute og tester el-SUV-en som skal lanseres neste år. Mange står på venteliste for å sikre seg et eksemplar.
Tesla er allerede på markedet med sin Model X, men det er et rotterace mellom Jaguar og Audi om å være nummer to på banen. Det tar heller ikke lang tid før BMW og Mercedes melder seg på i denne nisjen.
Både Audi og Jaguar har vist konseptbiler som skal lanseres i 2018, og de norske importørene har etablert ventelister hvor interessenter kan skrive seg på mot å betale et depositum. Det får de refundert om de skulle ombestemme seg innen bilen blir bestillingsklar.
Selv om bilen på bildene fortsatt er godt kamuflert kan vi se at den har felles trekk med nylig avdukede A8 som er første modell ut med Audis nye designspråk. Den har til og med den samme LED-stripen tvers over hekken.
Diskresjon
De mest ekstreme uttrykkene i konseptet tones selvsagt ned før bilen settes i produksjon. Det er jo også en vanlig holdning hos de tyske produsentene, at biler med stikkontakt ikke skal skille seg dramatisk ut fra den øvrige bilparken.
Det er utviklet en helt ny plattform for e-tron SUV-en, og denne skal benyttes til en rekke elektrisk drevne modeller fra VW-gruppen, inkludert Porsche.
Audi har antydet en rekkevidde per opplading på 500 kilometer, og såpass bør det jo minst være i dagens marked hvor man får en Opel med slik kapasitet til godt under halve prisen. Hvis man da greier å få tak i en.
Klar for fremtiden
Når den nye SUV-en – trolig med betegnelse Q6 e-tron – lanseres i 2018, vil den benytte standardiserte hurtigladere i Europa, USA og Asia.
Men etter hvert vil det komme nye ladere med vesentlig høyere kapasitet slik at ladetiden reduseres til omtrent den tiden det tar å tanke en bensin- eller diesel-bil i dag.
Se flere av Audis fremtidsmodeller her
Et års tid etter Audis første el-SUV vil det følge en Sportback-utgave som vi har fått hint om gjennom konseptbilen e-tron Sportback på vårens Shanghai-utstilling. Det forventes også at Audi vil lansere en el-drevet sedan, i format omtrent som A3, som en direkte konkurrent til Tesla Model 3.