-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Velar vant serien
Dermed er den lokale Oslo-serien for høstintroduksjone av VIP-Premiumbiler over. Range Rovers Velar kom på topp, ikke minst takket være plenen til den britiske ambassaden.
Det gjorde jo egentlig ikke noe at det regnet. Dermed virket det hele enda mer britisk.
Men vertinnen, Sarah Gillett - den britiske ambassadør til Norge, var raskt ute med å minne oss på at det faktisk regner mer i Roma enn i London. Forskjellen var bare, sa hun, at i Roma kom ikke regnbygene like hyppig, men når de kom så kom de skikkelig.
I går var det altså Velar-lanseringer hos hver eneste Land Rover-forhandler i Norge. Oslo-forhandleren, Insignia, har tidligere vist at de har god kontakt med offisielle representanter for det landet de henter bilene sine fra. Aston Martin, Morgan og Jaguar / Land Rover tilhører Insignias portefølje.
Det er ikke første gang de har fått anledning til å bruke den britiske ambassade som strålende support for bilene som skal vises.
Ambassadøren brukte selvfølgelig også anledningen til å minne om at den britiske bilindustrien er sunn og levende – og at den produserer flere biler enn den italienske.
Men det var spydspissene til Land Rover det dreide seg om nå. Tre av dem var plassert på en av Oslos bedre plener – selv om den nok fremdeles mangler tre-fire hundre år med jevnlig massasje for å nå opp på et perfekt britisk nivå.
Thomas Øvreseth, daglig leder og partner i Insignia, og hans folk kunne presentere bilene sine for godt over 200 gjester, og slo dermed publikumsrekorden både fra Audi 8-debuten og Mercedes S-eventet i forrige uke.
Egentlig skulle jeg kanskje tatt med Elle-festen også, der Lexus var med for å profilere seg – men den hang på en måte ikke helt med i denne hovedserien. Den ble nok mer Elle enn Lexus.
Men selv om Velar-eventet både var større og var arrangert i omgivelser som var uendelig meget mer eksklusive enn de andre, var det utvalget gjester som kanskje imponerte mest.
Mens alle de Audi-gjestene jeg snakket med var barka Audi-eiere, og alle jeg møtte hos Mercedes hadde minst én Mercedes hjemme, møtte jeg et virkelig mangfold på Velar-treffet.
Flere av dem jeg traff der hadde verken Jaguar eller Land Rover hjemme – men de var blitt veldig interessert i merkene i det siste.
Og det er vel derfor gårsdagens fest topper de andre som har vært med på å innlede høstsesongen. Insignia har vært flinkere enn både Audi og Mercedes til å finne potensielle kunder som de kan få flyttet over fra andre merker.
Og det er vel det som er halve vitsen med omfattende arrangementer som dette? Ikke bare hygge for gamle, trygge forbindelser, men også å rappe markedsandeler fra konkurrentene. Der virket det absolutt som om Insignia var mest på hugget.