-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Avduker bil i Frankfurt
Vi møtte bilen på Frankfurt-utstillingen for to år siden. Siden har åpenbart mye skjedd. Fabrikker bygges, kontorer opprettes og den første bilen kjører omkring. Kanskje det blir noe av Thunder Power?
En kompis har vært i jobbintervju. Langt i bakgrunnen er det en mulig arbeidsgiver som heter Thunder Power.
Jeg husker dem. En uvanlig stort anlagt presentasjon av noe som den gang bare så ut som en drøm. En batterielektrisk bil fra Taiwan som skulle ut-Tesla selveste Tesla.
En av grunnene til at jeg tok den på alvor var at venner hos Zagato gikk god for den. De hadde jobbet med hele opplegget, til og med kulissene på IAA, der den debuterte, hadde de designet.
Det virket også som om de hadde fått oppgjør underveis, det var liksom ingen betenkeligheter eller underlig tone, når de fortalte om denne Wellen Sham, en kinesisk entreprenør, og hans bildrøm.
Lavmælt progresjon
Så har det vært stille en stund – men, viser det seg, det har vært jobbet i det stille.
I fjor flyttet de inn i et europeisk hovedkvarter, der de også skal ha en lokal designavdeling, like ved der Zagato har sitt anlegg i Milano.
I februar i år åpnet de sitt 10.000 kvm. store Prototype-verksted i Ganzhou, og for to uker siden presenterte de den nye modellen sin, 488 Limited Edition Coupé i Taiwan.
Hvorfor de bruker en av Ferraris modell-betegnelser aner jeg heller ikke. Det er i det hele tatt mye jeg ikke aner rundt dette for tiden.
For eksempel er ikke Zagato nevnt med et ord på hjemmesiden deres nå. Derimot snakker de om et konstruksjonsteam som består av internasjonale talenter med ekspertise fra selskaper som Porsche, Bugatti, Ferrari, Kawasaki og Giugiaro.
Og om tekniske partnere som inkluderer Dallara på kjøredynamikk, Bosch på elektronikk o.s.v.
Zagato? Ikke ett ord.
Debut i Frankfurt
Derimot står det at 488-coupéen skal avdukes offisielt på IAA om to uker.
Da får jeg vel svar på det meste.
For eksempel hvordan det går med utbyggingen av Ganzhou-fabrikken som skal få en kapasitet på 100.000 biler årlig. Utbyggingen skjer forresten sammen med de lokale myndighetene. Den skal være klar for produksjon i 2019.
Og har de virkelig allerede nå planene klare for hvordan fabrikken skal utbygges og få en dobling av kapasiteten innen 2022? Og hvordan ser produktprogrammet ut da?
Og hvordan går det med batteriutviklingssenteret i Kina som skal konsentrere seg om batteriutvikling?
Jeg får vel også vite om hva som har skjedd med Zagato-engasjementet fra forrige gang.
Men om han kompisen min takker ja til et jobb-tilbud, kommer han nok til å fortelle selv.