-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
SUV med 911-gener
Det manglet et par utgaver da kollega Winding-Sørensen var på Cayenne-lansering nylig. Den første av dem står i Frankfurt nå.
Da har du sikkert skjønt at det dreier seg om Cayenne Turbo – en fullvoksen SUV som har en solid porsjon av sportsbilegenskapene som Porsche ble berømt for, lenge før familiebilene overtok og ble viktigste nisje.
Da Jon Winding-Sørensen var på Cayenne-lanseringen i Suffenhausen nylig, sto ikke denne på scenen. Det gjorde heller ikke hybridutgavene som blir de mest interessante for Norge nå som diesel er blitt et skjellsord.
Tredje generasjon Cayenne Turbo har en fireliters V8 med 550 hestekrefter. Den tar deg til hundre på fire sekunder og videre til en toppfart på 286 kilometer i timen.
Avanserte hjelpemidler som aktiv aerodynamikk, tre-kammers luftfjæring og forskjellig dekkdimensjon foran og bak perfeksjonerer de dynamiske egenskapene fra forgjengeren.
Blant annet er takspoileren hastighetssensitiv, slik som den er på Porsches sportsbiler. Ved bremsing fra 250 km/t reduserer den alene stopplengden med fire meter.
Fronten er strammet opp og har fått dynamiske LED-lykter som standard, om natten skiller den seg fra de andre Cayenne-modellene gjennom en doble lykter.
Fra siden kjenner du igjen Turbo-versjonen på 21-tommers spesialfelger og bredere skjermbuer, og selvsagt har den doble enderør som alle Porsches Turbo-modeller må ha.
Sammenlignet med forgjengeren er effekten økt med 30 hester, mens maks dreiemoment på 770 Newtonmeter er en økning på 20 Nm.
Ifølge Porsche er det nye chassiset tunet for å hente ut det beste fra tre verdener – presisjonen til en sportsbil, komforten til en Gran Turismo og fleksibiliteten til en SUV.
På de 21 tommer store felgene sitter dekk i dimensjon 285/40 foran og 315/35 bak, også dette er adoptert fra sportsbilverdenen.
Chassiset kan justeres i seks standardnivåer, men bakkeklaringen kan også endres manuelt for å tilpasse bilen til terrenget.
Porsche Cayenne Turbo er bestillingsklar nå for levering sent på året, og den norske prisen blir kr 2.142.900.
De mest aktuelle Cayenne-modellene for Norge må du fortsatt vente på nærmere detaljer om. Vi snakker selvsagt om de ladbare hybridene.
I tilfelle Panamera utgjør de ladbare to tredeler av registreringen hittil i år, og andelen vil trolig stige etter hvert som leveringssituasjonen bedrer seg.