-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Spør om Skoda Karoq
Torsdag og fredag kjører jeg Karoq, Skodas nye kompakt-SUV. Siden Skoda har mange venner i Norge, forventes det mye av Karoq. Derfor regner jeg med at du lurer på litt av hvert rundt denne bilen.
Ikke bare er navnet ganske likt, men Skodas nye Karoq ser til forveksling ut som storebror Kodiaq, bare rundt 30 centimeter kortere.
Å trekke familielikheten så langt er naturligvis et bevisst valg. Skoda har stor suksess med fem/sjuseteren Kodiaq, så alt ligger til rette for vekst for Skoda når femseteren Karoq blir medlem i den raskest voksende bilklassen i Europa.
Fordi Karoq også nedstammer fra Volkswagens MQB-plattform har den naturligvis et nært slektskap til VW Tiguan, som kanskje blir Skodaens viktigste konkurrent i Norge.
Eller? I likhet med alle de andre modellene fra den tsjekkisk baserte produsenten mangler Skoda foreløpig elektriske drivlinjer.
Det er på ingen måte noen ulempe i et Europa som knapt forholder seg til elektriske biler, men i Norge er de fire mest kjøpte SUV-ene enten hybride eller ladbare. Skodas første ladbare modell dukker ikke opp før i 2020.
På den andre siden har gjerne SUV-er et litt røffere bruksområde enn der de typiske elbilene fortsatt befinner deg. Så med flere bensin- og dieselmotorer å velge blant som gjerne kan kombineres med enten automatgir eller firehjulsdrift, og i noen tilfeller begge deler, burde det ligge an til nok et løft for Skoda.
Derfor er det bare å spørre i vei så tar jeg spørsmålene med til kompetente Skoda-medarbeidere. Spørsmål sender du inn her. Du får svar enten direkte på mail eller indirekte gjennom reportasje på BilNorge.