-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Møller Bil Oslo Vest:
Salgs- og Markedssjef Audi
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Dette kan bli neste Mazda3, kommer i 2019
Dette er en sniktitt på neste generasjon av Mazda3, presentert som konseptet KAI på Tokyo Motor Show.
Naturligvis vil ikke Mazda si at dette er skissen til neste Mazda3 med antydet lansering rundt 2019, men hva skal ellers hensikten være med å teste ut designelementer på en kompaktbil med stor bakluke for et stort hjemmepublikum om det ikke var for å sende signaler og forberede kundene på hva som kommer?
Tidligere i høst gikk Mazda ut med detaljer om Skyactiv X-teknologien, bensinmotorteknologien og arkitekturen de legger til grunn for kommende biler. Du kan lese detaljert om det her.
KAI konseptet står på Tokyo Motor Show og er det andre fluepapiret til Mazda ved siden av lekre Vision Coupé. På japansk betyr KAI pioner, og Mazda3 er jo nettopp pioneren i Mazda-porteføljen.
Det snakkes ofte om hvor historisk VW Golf er med røtter tilbake til 1974. Husk da at Mazda 323 kom rett etterpå, i 1977, og skulle hjelpe Mazda noen år senere til å bli det mest kjøpte bilmerket i Norge. Overgangen til navnebetegnelsen 3 handler kun om et navnebytte, og ikke noe annet.
Når erstatteren for dagens Mazda3 trolig kommer i 2019, blir den Mazdas første modell på en ny, skalerbar plattform. Men selv om bensinmotorteknologien allerede er kjent, kommer ikke Mazda til å skrote dieselmotorene.
Selv om det ikke ble sagt direkte i Tokyo, arbeider Mazda med en ny Skyactiv X dieselmotorfamilie. Sannsynligvis debuterer den i neste Mazda3. Mazda er for øvrig blant de få som selger biler med dieselmotor i Japan.
Det har i noen tid vært kjent at Mazda og Toyota jobber sammen om elektrisk motorteknologi.
Det som ikke er fullt så godt kjent er at da Mazda så el-skriften på veggen, gikk de i gang med å utvikle en egen batterielektriske bil. Denne debuterer i 2019, og er ikke en del av samarbeidet med Toyota.
– Vi vet ikke mer om denne elbilen enn at mer informasjon er lovet i 2018, sier Mazdas norske kommunikasjonssjef Petter Christian Grüner Brinch.