-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Alpine for banebruk
Om noen uker får de første entusiastene utlevert sin Alpine A110. Nå skal det sportslige imaget perfeksjoneres ytterligere.
«Genève-utstillingens mest attraktive», var betegnelsen kollega Winding-Sørensen brukte da han endelig fikk møte den nye Alpine-modellen i produksjonsdrakt.
Mange har ventet i årevis, og snart får de som var tidligst ute med bestillingen endelig bilen på plass i garasjen. Eller på gårdsplassen, for denne lekre sportsbilen bør stå fremme til almen beskuelse, ikke i en mørk garasje.
For å opparbeide et sportslig image har Alpine (Renault) lagt igjen noen millioner på racerbaner verden rundt, og de har hevdet seg bra i LMP2-klassen i WEC-serien der 24-timersløpet på Le Mans inngår.
Men nå ønsker Renault at flere skal tenke bilsport når de ser Alpine-navnet. Derfor har de, sammen med Signatech, utviklet en egen A110 Cup-utgave av sportsbilen.
Signatech er selskapet som drifter løpsbilene for Alpine, og de har også fått i oppdrag å utvikle og bygge A110 Cup siden de har årelang erfaring fra tilsvarende oppdrag.
Cup-bilen er senket med 40 mm sammenlignet med gatebilen, og den har alt av FIA-påkrevet sikkerhetsutstyr som 6-punkts belter og bur. Dessuten er den stivet opp for å takle de ekstra påkjenningene det gir å kjøre på slicks.
Motoren er den samme 1,8-literen som i produksjonsmodellen, men ved å bytte ut luftfilter og eksosanlegg er effekten økt til 270 hk (+ 18) mens dreiemomentet er det samme, 320 Newtonmeter.
Dersom du syns det høres moderat ut, så husk at bilen veier så vidt over tonnet – 1050 kg med søkke og snøre. Den originale girkassen er erstattet med en sekstrinns sekvensiell med hendler på rattet.
I første omgang skal det bygges ti biler, og Alpine arrangerer i samarbeid med Signatech en egen internasjonal cup for disse med 12 løp fordelt på seks helger i fem land.
Alpine A110 Cup har en prislapp på 100.000 euro og det koster 20.000 euro å delta i cupen. Til gjengjeld er det en premiepott på 160.000 euro å konkurrere om.