-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Møller Bil Oslo Vest:
Salgs- og Markedssjef Audi
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Den råeste Corvetten
Chevrolet lanserer en ny toppmodell i Corvette-familien. Med 765 hester er ZR1 den råeste de har tilbudt noensinne.
– Jeg har aldri kjørt en Corvette som denne før, og det har heller ingen andre, sa Mark Reuss, visepresident hos Chevrolet da han avduket den nye bilen i Dubai søndag. – Den er en vekker for alle superbiler rundt i verden om at ZR1 er tilbake på arenaen.
Den eksklusive kompressormatede LT5 V8-motoren med et slagvolum på 6,2 liter yter 765 hestekrefter og har et dreiemoment på 969 Newtonmeter. Den har en toppfart på nærmere 340 km/t og gjør sprinten til hundre på rundt tre sekunder.
Corvette ZR1 kan leveres med to alternative aero-pakker med downforce på opptil 430 kg.
7-trinns manuell girkasse er standard, men for første gang tilbys også ZR1 med en 8-trinns automat med paddle shift.
Les om: Callaways annerledes Corvette
Timer i vindtunnel har gitt mer effektiv aerodynamikk enn på noen tidligere Corvette. Store luftinntak i fronten sørger for tilstrekkelig kjøling til motor og bremser mens et scoop på panseret slipper ut varmluft fra intercooleren.
ZR1 skal tilbys med to alternative aeropakker – en standard Low Wing som gir høyest toppfart samtidig som den genererer 70 prosent mer downforce enn i en standard Z06, samt en High Wing som gir maksimalt marktrykk når man skal oppnå de beste tidene på bane.
Den justerbare høye vingen inngår i en ZTK Performance Pack som også inkluderer frontsplitter med elementer i karbonfiber, Michelin Pilot Sport Cup 2-dekk og et fintunet chassis med Magnetic Ride Control-tuning for maksimalt grep i kurver.
Dekkdimensjonen er 285/30 ZR19 foran og 335/25 ZR20 bak og bilen har en totalvekt på 1598 kg.
Les også: Ny pers på Ringen
Ved lanseringen ble det også vist en Sebring Orange Design-pakke med oransje calipere, spesiell dekor i eksteriør og interiør inkludert oransje setebelter, samt interiørtrim i bronsefarget aluminium.
Nye Corvette ZR1 kommer i salg våren 2018 som 2019-modell, og den har til hensikt å utfordre superbiler fra verdens mest prestisjefulle produsenter. Sannsynligvis til en pris få kan matche.
Her ser du hvem som er raskest i verden - akkurat nå