-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
De mest pålitelige bilene
Få ting er mer irriterende enn å kjøpe en bil som stadig vekk må på verksted. Britiske What Car? har spurt tusenvis av bileiere om deres erfaringer.
Grunnlaget for What Car? Reliability Survey er tilbakemelding fra 14.200 forbrukere som har kjøpt ny bil de siste tre årene.
I undersøkelsen inngår 169 modeller fordelt på 32 bilmerker.
Deres konklusjon er enkel:
Når det gjelder årsaken til at folk beholder sine biler og at de kjøper samme merke igjen og igjen, er det ett argument som er viktigere enn alle andre: pålitelighet!
Dersom bilen din til stadighet må på verksted, på grunn av store eller små feil, er sannsynligheten stor for at du velger et annet merke neste gang.
14.208 britiske bileiere har fortalt magasinet om sine opplevelser med bilen siste 12 måneder, og om de hadde opplevd noen feil. Feilene ble inndelt i 14 kategorier, og kundene ble spurt om hvor lang tid de måtte klare seg uten bil mens den sto på verksted.
Kundene ble også spurt om kostnader relatert til reparasjonene – noen fikk alt dekket på garantien, mens andre har betalt over 1500 pund for å få bilen reparert.
Disse kriteriene ble brukt for å lage en poengskala der merkene som beholdt bilen lengst og tok mest betalt ble hardest straffet.
Ikke uventet kommer japanske bilmerker godt ut med Lexus, Mitsubishi, Toyota og Suzuki på topp foran Alfa Romeo som beste europeer.
I bunnen av skalaen finner vi Jeep, Land Rover og Tesla, men også Nissan som skiller lag med de øvrige japanske merkene i denne undersøkelsen.
Audi kommer best ut av premium-merkene på 12. plass mens både BMW, Mercedes og Volvo befinner seg i nedre halvdel av skalaen sammen med Jaguar.
Du finner alle resultater på denne siden hos What Car?
Der ser du også hvilke biler som er best innen ulike kategorier der også noen av Norges mest solgte elbiler er med.