-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Punkteringer ødela for Mikkelsen
Andreas Mikkelsen hadde et godt grep om seieren i Rally Australia og ledet klart etter første dag. Men to punkteringer og bare ett reservehjul i bilen knuste mulighetene om å kopiere seieren fra i fjor.
Etter fredagens etapper (natt til fredag norsk tid) hadde Hyundai Motorsport-føreren sikret seg en ledelse på over 20 sekunder, etter å ha vunnet seks av åtte fartsetapper.
Lørdagens første fartsetappe var løpets lengste, og Andreas Mikkelsen spådde på forhånd at den kunne bli avgjørende.
Sammen med kartleser Anders Jæger leverte han en meget god etappe og kom i mål på tredjetid, bare 4,5 sekunder bak teamkamerat Thierry Neuville. Dermed var utgangspunktet for seier meget bra for nordmannen. Men slik skulle det dessverre ikke gå.
– Vi startet dagen veldig bra, og hadde et litt annet dekkvalg enn de andre. Med harde dekk foran for å spare de myke til ettermiddagen og morgendagen. Vi hadde en veldig god førsteetappe, og kunne ikke kjørt noe fortere med det dekkvalget vi hadde, forklarer Andreas.
– To-tre kilometer ut på den neste etappen kom vi gjennom en høyresving over et krøn, og angrep svingen litt for mye. Vi måte bruke veikanten på utsiden av svingen. Ni av ti ganger så går det helt fint, men i dag så gikk det ikke – blant annet fordi det skjedde så tidlig etter start og dermed lite dekktrykket.
– Det førte til punktering på to hjul, og med bare ett reservehjul i bilen var det game over for vår del, sier en skuffet Andreas Mikkelsen, som restarter i morgen (natt til søndag norsk tid).
– Da skal vi i hvert fall forsøke å avslutte med stil, forsikrer han.
Det er selvsagt en risiko å bare ta med ett reservehjul i bilen, men her har tydeligvis Hyundai og Andreas tatt en sjanse for å holde bilen så lett som mulig. Andreas har jo uansett lite å kjempe for i årets sesong hvor han har kjørt for tre forskjellige team i to forskjellige klasser.
Etter lørdagens etapper leder Andreas’ teamkollega Thierry Neuville sammendraget, 20,1 sekunder foran Toyotas Jari-Matti Latvala og med Ott Tänak på tredjeplass, 40,6 sekunder bak teten.
Dermed har Neuville foreløpig grep om VM-sølvet mens Tänak styrer mot bronse.