-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
Ydse Auto AS:
Bilmekaniker
-
Bilskadesenteret Voss AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Uber legger inn storordre hos Volvo
Volvo har i dag mottatt en av de største ordrer noensinne. Kunden er Uber.
Volvo og Uber har samarbeidet et års tid, om utvikling av autonome biler der Volvo leverer bilen og Uber står for majoriteten av det som gjør den selvkjørende.
Det er snart et år siden vi skrev om dette her på BilNorge.no, og i denne perioden har et hundretalls Volvo XC90 gjort tjeneste i pilotprosjektet.
I dag har Volvo sendt ut en pressemelding der de forteller at de har signert en rammeavtale med Uber om å selge dem titusenvis av biler som skal bygges om til å bli autonome i perioden 2019 til 2021.
Trolig snakker vi autonome på nivå fire – hvilket innebærer at bilene kan kjøres uten sjåfør, der lovverket tillater det.
Les mer om de forskjellige nivåene for autonome (selvkjørende) biler
Selv om Volvo nå skal levere autonom-kompatible biler til Uber, driver de parallelt sin egen utvikling på dette feltet – også med XC90 som basis. Målet de at de skal ha sin første hel-autonome klar i 2021.
Volvo har også sin nullvisjon som innebærer at ingen skal bli drept eller alvorlig skadet i en moderne Volvo etter 2020.