-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Ny Focus viser seg frem
Det er sjelden produsentene er så nonchalante som dette når det gjelder kamuflasje. Dekoren antyder at bilen nærmest er klar til bruk.
Ford fornyer Focus til modellåret 2019, noe som antagelig betyr at den er på plass i markedet om et halvt års tid – kanskje enda tidligere i Nord-Amerika hvor man spekulerer i at den kan debutere på Detroit-utstillingen allerede i januar. Det var nemlig der dagens modell debuterte i 2011.
Men Focus er en global modell som både produseres og selges i en rekke markeder, så det er liten tvil om at den også kommer til Norge etter hvert.
Selv på denne kamuflerte bilen er det lett å se at den har fått ny grill – ikke ulik den vi finner på nye Fiesta, og der det bredeste partiet er nærmere toppen enn bunnen, motsatt av hva som er tilfelle på dagens modell.
Ytre mål opprettholdes omtrent på dagens nivå, men en litt strukket akselavstand gir rom for et mer fleksibelt interiør med bedre baksetekomfort.
De kompakte 1,0-liters turbomotorene vil nok videreføres i ulike styrkegrader, men det kommer også alternativer for dem som ønsker kraftigere lut og for de som foretrekker diesel.
Ford i Europa har ikke akkurat stått på barrikadene når det gjelder ladbare biler, selv om de har en Focus-basert elbil og en hybrid (ikke-ladbar) Mondeo. Det er grunn til å anta at det vil endre seg ved lansering av en ny generasjon Focus.
En ting føler vi oss trygge på – konkurrentene skal stå tidlig opp om de vil utfordre Focus på kjøreegenskaper – den siden har vært prioritert ved alle tidligere generasjoner, så det er ingen grunn til å frykte noe annet ved neste modell.
Les alle våre tester av Ford Focus fra de siste 20 årene
Selv om det er femdørs og stasjonsvogn som utgjør volumet hos oss, selges det også mange Focus sedan i andre markeder. Denne skal heretter bygges i Kina, med eksport til blant annet USA.
PS!
Hashtaggene med «TimeToFocus» på dører, panser og hekk kan tyde på at bilen er på vei til eller fra en foto-session. Eller at noen rett og slett syns det er morsomt å erte spionfotografene.