-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
-
Toyota Bilia AS:
Key Account Manager
-
Quipd AS:
Teknikere
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Alpine endelig på båndet
Endelig kunne den franske Finansministeren, sammen med Renault+sjef Carlos Ghosn, åpne produksjonslinjen for den nye Alpine A 110-modellen i Dieppe.
Dette er ikke en hvilken-som-helst sportsbilfabrikk. Den er nemlig spesialbygget for å sette sammen en bil bygget av aluminium hele veien.
I motsetning til for eksempel Lotus, som bruker et kunststoffskall utenpå en aluminiums-struktur, er alt aluminium på den nye Alpinaen. Både chassis og karosseri er laget av dette lettvekt-materialet, og det stiller ekstra krav i produksjonen.
Renault har fått støtte av både stat og kommune da de skulle bygge opp den nye fabrikken i Dieppe. Mer enn 35 millioner euro er investert der.
Man har blant annet fått opp en helt ny, automatisk lakk-linje, der roboter sørger for å slipe ned, og rense råkarosseriet før det blir tatt under behandling.
Les også: Alpine for banebruk
Som et resultat av den lokale investeringsinnsatsen er det ansatt 150 nye medarbeidere i fabrikken. Sammen med de 240 som allerede var der er det kjørt 140 timers opplæring foran den nye oppgaven.
Det som er litt sentimentalt hyggelig er at det var akkurat her Jean Rédéle bygget sin første fabrikk i 1969. Les mer om Alpine-historien.
Derfra kom ikke bare en lang rekke berømte Alpine Berlinettaer, men også biler som vant gull i mengder i så forskjellige øvelser som Le Mans og Rally Monte Carlo.