Land Rover Range Rover Evoque: Her kommer en ny Evoque - BilNorge.no
img
img
img
img
img
img
img
def bilnytt biljobb Bil FirmaBil YrkesBil Motorbransjen Default forside meny
bilde
img img img img img img
10 bilder i galleri
Her kommer en ny Evoque
SPIONBILDER: Land Rover er på veien med testutgaver av andre generasjon Evoque. Trolig rekker den så vidt å lande i Norge innen utløpet av 2018.
Biltester:
bsgif Biltester
Norges største samling biltester fra bladet Bil (1996-2018).

Twitter RSS
bsgif

Den debuterte på Paris-utstillingen høsten 2010, og dermed er det på høy tid med et generasjonsskifte for Land Rovers mest solgte modell i Norge de siste årene.

Evoque fins jo også som cabriolet, og faktisk er det registrert 23 nye slike i Norge de siste to årene.

Men nå står den minste Range Rover-modellen foran et generasjonsskifte. Her er den knipset under testing ved fabrikken i England, og ifølge våre kilder kommer de første bilene til Norge helt på slutten av 2018.

Men ikke forvent noen revolusjon – oppskriften har vært så vellykket at nykommeren vil følge i fotsporene til dagens modell med hensyn til design.

Land Rover kan i stor grad takke Evoque for at de har gått fra nisje- til volumprodusent de siste årene. De seks årene den har vært på markedet har det årlige salget aldri vært under 100.000 biler.

Land Rover har nylig lansert ladbare utgaver av Range Rover og Range Rover Sport, og vi kan regne med at det samme blir tilfellet med Evoque når den kommer på markedet.

Trolig får den en rimeligere hybridløsning enn de andre Range Rover-modellene. Det spekuleres i en tresylindret 1,5-liter i kombinasjon med elmotor og 48 Volt arkitektur, men det er ikke sikkert denne løsningen er klar ved lanseringen.

Nye Evoque skal bygges på en modifisert utgave av D8-plattformen – den eneste i JLR-familien som er beregnet for forhjulsdrift og tverrstilte motorer.

Land Rover vil legge vekt på komfort og luksus slik at Evoque skal leve opp til rollen som en mini Range Rover.

Motorutrustningen blir ikke ulik dagens, med turbomatede Ingenium 2,0-litere for bensin og diesel. Effekten vil spenne fra cirka 150 til 300 hestekrefter. 

toolbar_print.gif Printervennlig versjon   toolbar_mail.gif Tips en venn   Del på facebook   twitter   tilbake.gif  Tilbake til forside
annonse

logotest
Påmelding til daglig nyhetsbrev.
  
   
pix pix pix
pix pix pix pix
pix     pix
 
pix     pix
pix     pix
   
pix     pix
pix     pix
pix   pix

 
Annonse: