-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Bitcoin på hjul?
Enda en start-up er på vei til CES-utstillingen i Las Vegas. Kinesisk, men med Silicon Valley-røtter og foreløpig med et like kryptisk budskap som Bitcoin. Navnet ligner også.
Smart Intuitive Vehicle, der Shared Experience blant annet skal gjøre at Miles blir «Turned into Smiles», er noen av uttrykkene kinesiske Byton har brukt de siste to månedene, mens de har bygd opp mot sin første offentlige presentasjon på Consumer Electronics Show i Las Vegas med førpremiere kommende lørdag.
Byton er et kinesisk selskap, men med nærvær i Tyskland og USA, med en fabrikk i Nanjing som allerede har begynt å produsere (med et kapasitetsmål i første omgang på 100.000 biler per år) etter at de i halvannet år har gjemt seg bak det ganske anonyme navnet: Future Mobility Corp.
Og de har to sterke navn på bilsiden:
Daniel Kirchert har tidligere vært sjef for Infiniti i Kina, mens Carsten Breitfeld var blant dem som sto i spissen for BMWs i8-program.
Begge er basert i Santa Clara og begge er helt klare på at de skal gjøre Byton til et premium-merke – og selvfølgelig elektrisk og selvfølgelig veldig elektronisk.
– Dette er en ren elbil-plattform, sier Breitfeld, – så akselavstanden vil bli mye større enn i en vanlig bil. Gulvet vil bli helt flatt og baksetet vil bli bredere.
Han forteller at Bosch allerede er signert som en av underleverandørene og at de kommer til å bygge batteripakkene sine selv. Optimalt produksjonsvolum vil bli mellom 250.000 og 300.000 legger han til.
Foreløpig vet vi ikke mer om bilen enn en silhuett og en front som har ligget på hjemmesidene deres.
Pluss bilder av en enorm skjerm som dekker hele oversiden av dashbordet fra A-stolpe til A-stolpe. I tillegg til en stor skjerm på rattet – hvilket i det minte viser at bilen ikke blir full-autonom.
Skjermen er vel illustrasjonen av «Shared Experience» oppskriften – ved at hele befolkningen i bilen skal kunne dele alt som måtte dukke opp der. Det hele skal dirigeres ved hjelp av gester, også fra baksetet hvis man vil.
Byton byr dessuten på sin egen «Life Cloud Platform» med adgang til brukernes egne apper og data. Og det er ansiktsgjenkjenning, ala Apple, som gir deg adgang til bilen.
Kanskje ikke rart de ikke kaller den en bil, men «next generation smart device».
Denne neste generasjons smarte dings vil altså først komme som en crossover – og de regner med eksport til USA og Europa fra 2020. Siden vil det komme en sedan og en minivan på samme plattform.