-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Møller Bil Oslo Vest:
Salgs- og Markedssjef Audi
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Enorm interesse for El-SUV
Elbilinteressen i Norge er enorm sammenlignet med resten av verden. Spesielt når elbilen er en SUV.
Jaguar brukte julen til å vise frem I-Pace Concept for hyttefolket på Geilo, mens Audi nylig samlet 1000 interessenter for sin e-tron på Lillestrøm.
Begge skal lansere sine første elektriske SUV-er i løpet av året, og tusenvis av kjøpelystne nordmenn har satt seg på venteliste for å være langt fremme i køen når leveringene starter.
Vi har allerede kjørt Jaguar I-Pace i Los Angeles - les om vårt første møte
De aller ivrigste har sågar betalt et depositum på 10.000-20.000 kroner for å stå på venteliste, uten at de vet hva bilen de har bestilt skal koste eller vært i nærheten av produksjonsutgaven.
I det blå
– Overalt er folk interessert i bilen, og spørsmål om pris dukker også stadig opp. Der må jeg svare ullent, og det må jeg denne gang også, sa informasjonssjef Øyvind Rognlien Skovli hos Audi-importøren da vi forsøkte å få ham til å røpe seg på Lillestrøm.
Salgssjef Jacob Moer Aanonsen hos den norske Jaguar-importøren sier til BilNorge at prisene kommer i mars, og at han ikke kan bekrefte noe før det. Han innrømmer imidlertid at forhandlerne nå har fått prisindikasjoner som de kan kommunisere til potensielle kunder.
Tre nivåer
Fra sikre kilder får vi bekreftet at prisene starter på 736.000 kroner for SE og at toppmodellen skal koste 836.000.
Men vår kilde tror de fleste vil gå for mellomløsningen HSE – en bil til 786.000 kroner som har «alt du trenger» av utstyr inkludert i prisen.
Til sammenligning er Tesla Model X priset fra 670.800 kroner, men da med minste batteripakke. Model X er vesentlig større enn I-Pace – FOR stor vil nok noen hevde.
Må ta beslutning
Leveringen starter til høsten, og de som skriver kontrakt får ikke prøvekjøre bilen før til sommeren.
På Facebook-siden Jaguar I-Pace Owners Club Norway ligger mye informasjon om både priser, detaljer og tekniske data.
Siden vi på BilNorge ikke ønsker å videreformidle ubekreftede spekulasjoner foreslår jeg at du selv skaffer deg tilgang til denne siden. Det tok meg fem minutter å bli opptatt som medlem.