-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Ny og original Bullit
Dere som har levd den stund husker bilscenene med Steve McQueen bak rattet i den klassiske Bullit-filmen. Nå har legenden gjenoppstått, både klassikeren og en helt ny utgave.
Det er 50 år siden Bullit debuterte, men filmen med de rå bilscenene fra San Fransisco er nok heller ikke ukjent for yngre generasjoners bilentusiaster.
I anledning jubileet har Ford laget en Mustang Bullit i begrenset opplag for å minnes originalen.
Tredje generasjon
Og som en heder til avdøde Steve McQueen har de spilt inn scener der hans barnebarn, Molly McQueen kjemper med en Dodge Charger om den siste ledige plassen i et parkeringshus. Du kan jo gjette hvem som vinner den duellen.
Den nye Bullit har en 5-liters V8 med «minst» 475 hester og et dreiemoment på 570 Newtonmeter. Det betyr at den blir litt raskere enn en vanlig Mustang GT.
Bilen som kommer på markedet til sommeren har manuell girkasse, og girkulen er hvit og ser ut som en biljardkule – akkurat som på originalen fra 1968.
Alt utstyr fra GT Premium and Performance Package er inkludert, uten at bilen har et prangende utseende. Det aktive eksosanlegget sørger for godlåt gjennom to doble sorte rør.
Diskret
– Den nye Bullit er, akkurat som Steve McQueen var, rett og slett kul. Som designer er det min favoritt Mustang, ribbet for fartsstriper, spoilere og merker. Den trenger ikke rope høyt, den er bare kul i seg selv, sier sjefdesigner Darrell Behmer.
Spesialutgaven leveres i den klassiske lakkfargen «Dark Highland Green» som i filmen, eller du kan få den i «Shadow Black». Som originalen har den diskrete kromdetaljer rundt grillen og vinduene, klassiske 19-tommers felger, røde Brembo calipere og en unik sort grill.
Eneste merke som viser at den er spesiell er dekslet på tanklokket som sitter midt i hekken, slik det gjør på alle Mustanger.
Skinninteriøret er dekorert med grønne sømmer på dashbordet, dørpanelene, senterkonsollen og setene.
Frem fra glemselen
Det ble laget to identiske 1968 Mustang GT fastback til filmen. Bilene skilte lag etter innspillingen – den ene ble solgt av filmselskapet Warner Bros. til en privat kunde, mens den andre, som var brukt i mange av hoppscenene, ble sendt til en bil-kirkegård.
Sistnevnte dukket opp i Baja, California i 2017, mens den andre var som sunket i jorden – til nå.
Sean Kiernan som eier bilen arvet den i 2014 fra sin far, Robert, som hadde kjøpt den i 1974. Han tok kontakt med Ford, og sammen har de jobbet for å presentere den originale filmhelten sammen med den helt nye 2019 Mustang Bullit på årets Detroit-utstilling.