-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
byMEDHUS AS:
Bilselger
-
Formula Automobile Norge AS:
Sales Executive & Brand Specialist
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Overraskelse fra Hyundai
Hyundai har hatt stor suksess med elbiler og hybrider de siste årene. Derfor ble jeg en smule overrasket da jeg oppdaget hva som var nyheten deres i Detroit.
Hyundai har nemlig tatt med seg en ny Veloster til den amerikanske utstillingen. Det er mulig bilen selger bra i USA, jeg vet den har vært populær hos tunere, men til Norge kom de to siste i 2014.
Opp som en løve og ned som en skinnfell er et uttrykk som kan passe bra på denne spesielle modellen. Det ble ifølge OFV registrert 67 biler i introduksjonsåret 2011, fulgt av hele 154 i 2012. Men så var det nærmest bråstopp – med 10 i 2013 og altså de foreløpig to siste i 2014.
Så når det nå lanseres en ny Veloster, tror jeg ikke vi skal ta det for gitt at den kommer hit til landet. Og jeg er egentlig forundret over at Hyundai bruker ressurser på en modell som dette overhodet – de må vite noe jeg ikke vet.
Nå selger den riktig nok brukbart i USA. Siden introduksjonen i 2011 er det levert 170.000 Veslostere der. I toppåret 2012 var antallet 34.862, og så sent som i 2016 ble det registrert 30.053. Det er kanskje nok til å forsvare en ny modell?
Bilen har beholdt sitt opprinnelige særpreg med asymmetriske dører – én på førersiden, og to på passasjersiden for å gjøre adkomsten til baksetet mer bekvem.
Kosmetisk er bilen modernisert med ny front og ny hekk, og Hyundai har tatt seg jobben med å flytte A-stolpen fem centimeter bak over.
Og så er den selvsagt oppdatert med hensyn til elektronikk – nå får du tilgang til alt av moderne hjelpemidler samt LED-belysning.
To motorer står på programmet – en normalt pustende 2-liter med 150 hester / 179 Newtonmeter, samt en 1,6 liter turbo med 204 hk / 264 Nm.
Begge har sekstrinns manuell girkasse som standard, og om du foretrekker automat er alternativene en sekstrinns automat for toliteren og en syvtrinns dobbel clutch kasse for turboversjonen.
I USA blir Veloster første modell ut med N-logo. Denne har en 2-liters turbomotor med 275 hk.