-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Ny Golf i støpeskjeen
Om halvannet år kommer en ny Golf på markedet. Planleggingen er allerede langt fremskredet.
Selv om interessen for elbiler er for oppadgående, også utenfor Norges grenser, forblir Golf den viktigste modellen for Volkswagen i mange år fremover.
Wolfsburg-anlegget er Europas største bilfabrikk, og hver dag ruller det 2000 Golfer i ulike varianter av samlebåndet der.
Om halvannet år skal åttende generasjon av bestselgeren på bånd, også den skal produseres i VW-byen Wolfsburg.
Volkswagen investerer 1,8 milliarder euro i utviklingen av neste Golf, og forrige uke samlet de 180 toppsjefer fra 120 viktige underleverandører til kick-off på Volkswagen Arena.
– I tillegg til I.D.-familien er introduksjonen av neste Golf den strategisk viktigste lanseringen for vårt merke, sa Ralf Brandstätter (bildet), styremedlem med ansvar for innkjøp til sine underleverandører.
Volkswagen integrerer sine mange leverandører på et tidlig tidspunkt i prosessen. Disse spiller så inn sine ideer og tekniske løsninger i konkurransen om å bli utvalgt.
Brandstätter fortalte av åtti prosent av dem som skal levere komponenter til Golf 8 allerede er under kontrakt for dagens Golf.
– Dette er et tegn på gjensidig lojalitet, skaper tillit og gir mulighet til å planlegge på sikt, sier Brandstätter.
Karlheinz Hell har overordnet ansvar for gruppen som produserer alle kompaktmodeller hos Volkswagen. Denne sto for et samlet volum på 3,4 millioner biler i 2017, ganske nøyaktig halvparten av det totale VW-volumet.
Siden starten i 1974 er Golf produsert i 35 millioner eksemplarer.
– Neste generasjon Golf vil ta VW inn i en ny æra med «tilkoblede» biler og en rekke autonome funksjoner. De vil ha mer software om bord enn noensinne og vil alltid være online.
– Den digitale cockpiten og støttesystemene vil være benchmark med hensyn til tilkoblingsmuligheter og sikkerhet, konkluderte Hell.