-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
VW har en ny I.D.
Vi får stadig smakebiter på hvordan Volkswagen ser for ser fremtiden. Til Genève tar de med seg I.D. Vizzion.
Etter å ha presentert flere av de helelektriske bilene i den nye I.D.-familien, viser Volkswagen nå frem en fullstendig selvkjørende konseptbil.
Første gang vi støtte på I.D. var på Paris-utstillingen i 2016. Siden har vi møtt både I.D. Buzz og I.D. Crozz , men i Genève er det altså klart for en luksuriøs sedan.
Volkswagen forteller at de jobber hardt med å videreutvikle moderne biler på alle områder, og målet er klart: Å ta i bruk innovativ teknologi for å gjøre biler renere og sikrere samt mye mer brukervennlige og komfortable.
«Med dette på plass vil bilen bli en enda viktigere brikke i fremtidens mobilitetslandskap, og bilbruk vil også bli tilgjengelig for grupper som ikke kan kjøre i dag – for eksempel på grunn av alderen,» sier de i en pressemelding.
Les også: Volkswagens fremtid, med taushetsplikt
Konseptbilen I.D. VIZZION er den fjerde modellen i I.D.-familien – en premium sedan med avanserte egenskaper som gjør den selvkjørende.
På innsiden av I.D. VIZZION har designerne systematisk utnyttet mulighetene den selvkjørende teknologien gir. Her finner du verken ratt eller pedaler eller andre unødvendige betjeningsorganer.
Konseptbilen kjører, styrer og navigerer helt automatisk i trafikken, og gir dermed alle om bord muligheten til å bruke tiden underveis som de selv vil.
En virtuell assistent, som passasjerene kan kommunisere med ved hjelp av både tale og bevegelseskontroll, kjenner hver av passasjerenes personlige preferanser og tilpasser seg til dem automatisk.
Den 5,11 meter lange bilen har en total effekt på 225 kW (306 hk) og en toppfart på 180 km/t.
Li-ion-batteriene har en kapasitet på 111 kWh – nok til en rekkevidde på inntil 665 kilometer. De to elmotorene, én på hver aksel, samarbeider for å sikre maksimal effektivitet og sikkerhet i alle situasjoner.
Med I.D. VIZZION ønsker VW å signalisere hvilket potensiale som ligger i deres heleelektriske arkitektur, kalt MEB.
MEB er den teknologiske ryggraden i fremtidens elektriske modeller fra Volkswagen, og vil gjøre det mulig å tilby biler med lang rekkevidde og god plass til fornuftig pris.
Innen 2025 planlegger Volkswagen å lansere mer enn 20 elektriske modeller, og det vil starte med kompaktbilen I.D. i 2020 – før den elektriske SUV-en I.D. CROZZ og minibussen I.D. BUZZ følger like etter.