-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Salgssjef Bruktbil
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Volvo Car Fornebu:
Leder Servicemarked
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger TopUsed
-
Møller Bil Stavanger:
Takserer
-
RSA Import:
Salgs- og markeds-koordinator
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger nye lastebiler på Østlandet
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder Karosseri
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Salgssjef
-
Mobile Kjeller AS:
Servicemarkedssjef
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Key Account Manager Customer Service
-
Bilia Norge AS:
Innkjøpsansvarlig
-
Møller Bil Oslo Vest:
Salgs- og Markedssjef Audi
-
Robert Bosch AS:
Teknisk Support
-
RN Nordic:
Head of Sales
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
RSA BIL Forus:
Bilselger Nye og Brukte biler
-
Bilia Norge AS:
Salgsdirektør Fleet
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Toyota fornyer en bestselger
Toyota viser tredje generasjon Auris i Genève. Ny design og kraftigere drivlinje skal sørge for økt salg.
Den har vært en viktig volumselger for Toyota i årevis, og selv om fjorårstallene ifølge OFV viste en nedgang på 26,5 prosent fra 2016, ble det likevel registrert 3246 nye Auris på norske skilter. Det gjorde den til 13. mest solgte modell her i landet, mens den var nummer fem året før.
Så godt som samtlige Auris som selges i Norge er hybride, så målgruppen vil nok sette pris på at hybriden nå kommer med en kraftigere 2,0-liters hybridmotor med hele 180 hester – en økning på 44 hk sammenlignet med dagens modell.
Toyota har nemlig bestemt seg for å tilby alternative drivlinjer i sine mest populære hybridmodeller. Men du kan fortsatt få den mer moderate drivlinjen med 1,8-liters motor og 122 hester som sitter i Prius, dersom du prioriterer forbruk høyere enn ytelser.
En del vil nok også sette pris på at bredden er økt med 30 mm og lengden med 40 mm, samtidig som overhengene både foran og bak er redusert med 20 mm takket være en strukket akselavstand. Høyden er redusert med 20 mm.
Det skyldes at nye Auris bygges på den moderne TNGA-plattformen som ligger under stadig flere Toyota-modeller.
Det er vanskelig å bedømme ut fra disse photoshoppede bildene, men den ser da vitterlig også mer dynamisk og kjøreglad ut enn forgjengeren – gjør den ikke?
Informasjonssjef Espen Olsen i Toyota Norge forteller at nye Auris kommer til Norge første kvartal 2019, så om du er fristet må du smøre deg med tålmodighet.
Og hva med stasjonsvogn? Joda, den kommer også, men foreløpig kan ikke Olsen forteller oss når. I Norge fordeler salget seg ganske likt på femdørs og stasjonsvogn, så forhandlerne vil nok gjerne ha den på plass så snart som mulig også.